הערכת מצב במשרד הבריאות: "אם לא ישמעו להוראות - הנגיף יתפשט"

לאחר שתיירים דרום קוריאנים אובחנו כחולים בקורונה כאשר שבו מביקור בישראל, הצהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי כל הישראלים ששבו מיפן ומקוריאה הדרומית צריכים לשהות בבידוד

אל על מרחיבה את ההגבלות על הטיסות
בהלת הקורונה | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, התייחס לקבוצת התיירים הדרום קוריאניים שאובחנו כחולים לאחר ששבו לארצם מישראל בהערכת מצב של משרד הבריאות ואמר כי "כל מי שבא במגע איתם לפי המקומות שפורסמו - חייב להיות בבידוד. אם לא ישמעו להוראות - תהיה התרחבות של הנגיף". כמו כן הוא הוסיף שכל הישראלים ששבו מיפן וקוריאה הדרומים צריכים לשהות בבידוד, וציין: "אנו קוראים לציבור - אם אתם צריכים להיות בבידוד תקראו את ההוראות שלנו".

נציגת משרד הבריאות הוסיפה כי "אנחנו נמצאים בתיאום עם משרד החוץ ועם ממשלת דרום קוריאה והנציגות שלהם פה מגבשים את המאמצים והתוכניות על מנת שהם יחזרו לארצם בשלום, בבטחה ובמהירות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מחשש שהיו בקרבת התיירים שחלו בנגיף: תלמידים מב"ש ישהו בבידוד

נגיף הקורונה: תסמינים התגלו אצל תושב סין 27 ימים אחרי שנדבק

9 דרום-קוריאנים שנדבקו בקורונה שבו מביקור בן שבוע בישראל

Imspip
הערכת מצב במשרד הבריאות

בר סימן טוב התייחס גם לישראלים ששבו עם קבוצת התיירים במטוס לסיאול לאחר ששהו בישראל ואמר כי "הם נמצאים ברשימת המגעים שקיימנו לגביהם חקירה, הם יקבלו הודעה על הצורך שלהם בבידוד ומעקב אחרי סימפטומים. אנחנו עדיין בבירור השמות, וכרגע עדיין מבררים את המספרים".

כמו כן, נציגת משרד הבריאות התייחס לסיכוי להידבק ואמרה שהוא "תלוי במרחק מהאדם המדבק. אנחנו לא יודעים כרגע מי האנשים המדבקים, ולא איפה הם ישבו במטוס. אנחנו מתייחסים לכל המטוס כבעל סכנת הידבקות".

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני הורה לסגור למשך שבועיים לפחות את כל האתרים והמסעדות ברשות בהם ביקרו התיירים הדרום-קוריאניים שאובחנו כחולים עם חזרתם לארצם מביקור בישראל. משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית מסר כי תיירים אלו ביקרו בשכם, ביריחו, בבית-לחם ובחברון. משרד הבריאות בעזה עדכן כי אדם שחזר לעזה מסין הוכנס לבידוד לפני חמישה ימים וכי מצבו טוב. עוד נמסר כי אדם זה נמצא בבידוד על מנת לוודא שהוא לא נדבק בנגיף הקורונה.

מוקדם יותר היום משרד הבריאות הנחה 30 תלמידים מבאר שבע ושלושה מורים להישאר בבידוד, בעקבות חשש ששהו בקרבת קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית שתשעה מהם אובחנו כחולים עם חזרתם לארצם.

נשים בקוריאה הדרומית עוטות מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

אחד מהמורים נשלח לבדיקה בבית החולים סורוקה לאחר שהתפתחו אצלו תסמינים, אך עוד לא התקבלו תוצאות האבחון. הנערים, תלמידי כיתה ח' מ"מקיף טוביהו", טיילו בתל באר שבע בסמיכות לקבוצת התיירים, והחל ממחר הם יאלצו להישאר בביתם למשך 14 ימים.

במקביל, משרד הבריאות הנחה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם.

כמו כן, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי תסורב כניסתם לארץ של תיירים מקוריאה הדרומית, שצפויים לנחות הערב מסיאול. לעת עתה אין צו גורף בעניין זה. הישראלים ייכנסו ויפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גורמים במשרד הבריאות מסרו כי נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 יום לאחר החזרה לישראל.