מנכ"לית המועצה לשלום הילד להורוביץ: "לסגור את מחלקת הנוער ב'מעלה כרמל'"

עו"ד ורד וינדמן פנתה לשר הבריאות במכתב, בעקבות התאבדותה של צעירה אתמול באותו המוסד שבו טופלה יעל מלניק. "שוב מקרה חריג וקשה מתרחש במוסד - יש לפתוח בהליך בדיקה מיידי"

זמן צפייה: 03:09

בעקבות התאבדותה של צעירה אתמול (שלישי) במוסד הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל", ומותה של יעל מלניק ז"ל שטופלה שם בעבר - מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, פנתה היום במכתב לשר הבריאות, בבקשה לסגירת המקום עד לבדיקת המקרים.

במכתב ששלחה לניצן הורביץ, היא כתבה בין היתר: "לאור רצף האירועים החמור והמטריד שאירע לכאורה במוסד הרפואי או בהתייחס אליו, אנחנו קוראים לך לפעול לסגירת המחלקה לנוער ולצעירים במוסד, תוך מציאת מענים חלופיים מיטביים למטופלים במקום - וזאת עד שניתן יהיה להבטיח את מוגנותם המלאה של הקטינים השוהים בו".

ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק

בהמשך המכתב ציינה עו"ד וינדמן כי בשנה האחרונה פנתה המועצה לשלום הילד פעמיים למשרד הבריאות, בדרישה להקמת ועדת בדיקה שתבחן את התנהלות המוסד, נוכח אירועים קשים קודמים שאירעו לכאורה במוסד או בקשר אליו - וביניהם מותה של הנערה יעל מלניק ז"ל, לצד כתב אישום שהוגש בגין פגיעה מינית על ידי מאבטח במוסד. עד כה, לא הודיע משרד הבריאות על הקמת ועדה כאמור, או על תהליך בחינה כלשהו - בעוד שנראה ששוב מקרה חריג וקשה מתרחש במוסד.

"חרף חלוף הזמן וחומרתם הקיצונית של האירועים, ולמרות שמדובר בצעד הכרחי להגנה על שלומם וביטחונם של קטינים נוספים - עד ליום זה טרם התקבל מענה לפניותינו, ולא ברור לנו האם הוקמו ועדות בדיקה ואילו צעדים ננקטו, אם בכלל. יש לסגור את מחלקת הנוער במרכז לבריאות הנפש 'מעלה כרמל' ולפתוח בהליך בדיקה מיידי".

כזכור, הנערה שהתאבדה אושפזה בבית החולים לפני מספר שבועות וזה היה אשפוז ראשון שלה במקום. היא הגיעה לבית החולים על רקע אובדני. נודע כי במהלך ימי אשפוז היא השתפרה ומצבה נראה טוב. הערב הצוות הופתע לגלות כי היא שמה קץ לחייה.

מבית החולים נמסר כי "הנהלת בית החולים צוות העובדים והמחלקה כואבים מאוד את האירוע המטלטל ומשתתפים בכאבה של המשפחה. המקרה דווח למשטרה ומשרד הבריאות. מנהל בית החולים מסר כי לצד חקירת המשטרה המתחייבת, יפעל כבר מחר מול הנהלת משרד הבריאות לכך שהאירוע יתוחקר באופן יסודי ומקצועי ע"י גורם חיצוני בעל ידע ונסיון וזאת על מנת להגיע למלוא המסקנות והלקחים".