חרף איסור הטיסות: משרד התחבורה אישר להטיס ציוד הומניטרי לסין

רשות התעופה האזרחית תאפשר לק.א.ל להטיס את המוצרים מישראל ואירופה, לאור בקשות להובלת ציוד רפואי • רבים בהונג קונג עטו על החנויות ורכשו ציוד רב, בשל החשש ממחסור באזור המנהלי

זמן צפייה: 03:36

משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) שיאפשר לחברת ק.א.ל להוביל ציוד הומניטרי לסין. מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, החליט לאפשר לחברה להטיס את המוצרים לאור בקשות להובלת ציוד רפואי שהתקבלו בימים האחרונים בחברה.

פלדשו פעל מול המטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על מנת להחריג את ק.א.ל מההגבלות שהוטלו על צוותי חברות תעופה שהגיעו מסין ולאפשר לצוותי המטוסים שלה לפעול בתנאים שהחברה יכולה לעמוד בהם.

אנשים עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
אנשים עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשש בקרב רופאים בסין: נגיף הקורונה עלול לעבור גם ברחם

ישראלית על "ספינת הקורונה" ביפן: "לא יודעת איך נחזיק"

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

אישה עם מסיכה בסין
אישה עם מסיכה בסין | צילום: רויטרס

בתוך כך, מחוז צ'ונגצ'ינג שבסין האשים את העיר העתיקה במדינה - דאלי, כי ביקשה באופן לא תקין וב"דרישת חירום" משלוח של 598 ארגזי מסיכות שיועדו עבור המחוז. העיר דאלי לא השיבה את המסיכות משום שחילקה את התכולה לתושבים. ממשל סין העביר לאיחוד האירופי בקשה לקבלת ציוד רפואי. במקביל, תושבי הונג רבים פשטו על חנויות האזור ורכשו ציוד ונייר טואלט רב. זאת, בזמן שהממשל באזור המנהלי המיוחד הזהיר כי שמועות שמסתובבות ברשתות על מחסור פוגעות במאבק העיר כנגד התפרצות.

מניין האנשים שנדבקו עד כה במחלה עומד על 28,344. כמות האנשים שמתו בעקבות הנגיף - 565, ואילו מספר המחלימים - 1,339.

אתמול, אמרו רופאים בעיר ווהאן שבסין, מקור התפרצות הנגיף, שהם חוששים שנגיף הקורונה עלול לעבור ברחם. זאת, לאחר שהווירוס התגלה אצל תינוק, רק 30 שעות אחרי שנולד לאישה תושבת העיר אשר סובלת מהנגיף.

במקביל, נשיא סין שי ג'ינפינג אמר כי "המאמצים של סין לשלוט בהתפשטות הנגיף נמצאים בשלב קריטי, והרשויות חייבות לפעול כדי למנוע את הפצתו". עם זאת, ציין כי "למאמצים שלנו יש אפקט חיובי. סין בטוחה ביכולת שלה לנצח את הנגיף".

נוסף לכך, בהונג קונג התגלו 21 בני אדם שהתגלו כחולים בנגיף – כך הודיעה היום מנהיגת האוטונומיה קארי לאם. לטענתה, כל מי שייכנס להונג קונג מסין יצטרך לשהות בבידוד למשך 14 ימים.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם
מנהיגת הונג קונג, קארי לאם | צילום: רויטרס

בתוך כך, חברת האופנה "אדידס" הודיעה כי לנגיף יש השפעה שלילית על החברה בסין, ועקב כך היא תסגור מספר חנויות במדינה.

מקודם יותר באותו היום, ניקול בן דוד, ישראלית שנמצאת על ספינת נופש שנמצאת בהסגר מול חופי יפן אחרי שנמצאו עליה עשרה חולי קורונה, סיפרה לחדשות 13 כי "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק 14 יום ככה". ממשרד החוץ נמסר כי על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי על הספינה, אבל הרשימות עדיין אינן מאומתות סופית.

החולים הורדו מהספינה והם הובהלו לטיפול בבית החולים, אך הנוסעים עדיין לא הורשו לרדת מהספינה ויאלצו להישאר עליה לשבועיים הקרובים, עד שיבדקו ויהיה ניתן לוודא שאין נדבקים נוספים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. בשלב זה, הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף.