סופי: מנכ"ל משרד הבריאות אישר את החיסון לילדים בגיל 11-5

לאחר שצוות המומחים לטיפול במגפות המליץ על אישור החיסון נגד קורונה לילדים בגילים 11-5, פרופ' נחמן אש החליט באופן סופי לאשר את החיסון. מועד תחילת החיסונים לילדים ייקבע בימים הקרובים

זמן צפייה: 04:07

עכשיו זה רשמי: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט היום (ראשון) באופן סופי לאשר את החיסון נגד קורונה לילדים בגילים 11-5, לאחר שצוות המומחים לטיפול במגפות החליט להמליץ על אישור החיסון לילדים, ברוב של 73 בעד מול 2 שהתנגדו.

בנימוקיו הסביר אש כי רוב גורף מחברי הוועדה סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות טוב. נתוני היעילות שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים במחקר קליני מבוקר. מרבית המומחים סברו שמידת התועלת במתן החיסון לילדים עולה על הסיכון הכרוך בו, ועל כן קיבל את המלצתם לאשר את השימוש בחיסון. מועד תחילת החיסונים לילדים ייקבע בימים הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ רונן בר נפגש לראשונה עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

מפקד צבא בריטניה: "עלינו להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה"

בדרך לכנסת: ועדת השרים אישרה את חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

כזכור, הדיון וההצבעה על החיסון לילדים היו סגורים, לאחר שחלקו הראשון של הדיון נפתח לצפיית הציבור הרחב. בחלק הראשון של הדיון, הציגו נציגי פייזר נתונים על הניסויים שנערכו בחיסון, סטטיסטיקות והערכות לגבי חיסון ילדים. לאחר מכן עלו נציגים מהציבור, שאלו שאלות ונענו על ידי המומחים.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, אמרה במהלך הדיונים: "כשאנו מסתכלים על הסיכון לקבל דלקת בשריר הלב, בגילאים 15-12 הסיכון נמוך יותר. זה מקרה של אחד ללמעלה מ-14 אלף מקבלי חיסון אצל בנים, ואצל נערות זה מקרה אחד למעל 170 אלף מקבלות חיסון. כלומר זה נמוך יותר מקבוצות הגיל המבוגרות יותר".