נערכים לתמותה גוברת: חברה קדישא רכשה מכולה לאחסון מאות גופות

פרסום ראשון: בצל התחזיות הקודרות, הארגון נערך לעלייה במספר המתים והציב בחיפה מכולת קירור המיועדת לאחסון מאות מתים טרם קבורתם. אם יהיה צורך – יוצבו מכולות דומות גם בעוד אזורים בארץ

זמן צפייה: 00:00

ארגון חברה קדישא הציב בחיפה מכולת קירור ענקית, המיועדת לאחסון מאות מתים לפני קבורתם, כחלק מהיערכות לתמותה מוגברת בשבועות הקרובים – כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

מדובר במכולה שתאפשר להתמודד עם מספר רב של מתים בזמן קצר, שמוצבת כרגע באזור הצפון בלבד. אולם, אם יהיה צורך, יוצבו מכולות דומות באזורים נוספים בארץ. זאת, ברקע העלייה בתחלואה והתחזיות הקודרות על יותר מאלף חולים קשים בתוך חודש.

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "פארסת ההפגנות חייבת להיפסק"; היועמ"ש לא מתנגד להגבלות

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

אוחנה רצה להציג בקבינט חוו"ד להגבלת ההפגנות, בכחול לבן סירבו

מכולת קירור גופות של חברה קדישא
מכולת קירור גופות של חברה קדישא

בבוקר עדכן משרד הבריאות כי 3,858 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-193,374 בני אדם. כעת בארץ, 51,338 חולים פעילים, בהם 668 במצב קשה, מתוכם 159 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-1,285.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 34,400 בדיקות - 11.6% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 263 מהחולים מוגדר בינוני, 1,352 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 3,944 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 481 אחיות ו-1,034 רופאים.

מכולת קירור גופות של חברה קדישא
מכולת קירור גופות של חברה קדישא | צילום: חדשות 13

אתמול התריע הממונה על המאבק בקורונה פרופסור רוני גמזו כי בקרוב עלול להיווצר זינוק עצוםבנתוני התחלואה, והצהיר: "כמות החולים הקשים במדינת ישראל תוכפל בתוך שבועיים עד חודש. אם לא תהיה ירידה דרסטית בתחלואה אנחנו נעמוד על 1,300-1,200 חולים קשים ביום. בתי החולים כרגע נערכים".

בתוך כך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו התייחס לעומס על בתי החולים בריאיון לחדשות 13, ואמר כי "מערכת הבריאות נמתחת עד קצה גבול היכולת שלה בחלק מהמקומות, פותחים מחלקות קורונה נוספות וזה בא על חשבון טיפול בחולים אחרים. המערכת ערוכה לעוד טיפול, אבל החשש שהטיפול לא יהיה מיטבי".

לדבריו, "הסגר אמור להשפיע כך שיהיו פחות נדבקים ופחות חולים קשים, אך ייקח זמן עד שנראה את השינוי. אנו נערכים לעלייה בכמות, הצפי הוא שהכמות תעלה לפחות בשבוע-שבועיים הקרובים".