פייזר הודיעה: "הבוסטר אמור לספק הגנה מפני האומיקרון"

ענקית התרופות הודיעה כי יעילות הנוגדנים שנוצרים כתוצאה משתי מנות של חיסון של פייזר, פחתה כנגד הווריאנט החדש. עם זאת, לטענת החברה "נראה כי מנת הדחף מספקת הגנה חזקה כנגד זן האומיקרון"

זמן צפייה: 03:36

ענקית התרופות פייזר הודיעה היום (רביעי) כי יעילותם של הנוגדים, שנוצרים כתוצאה משתי מנות של חיסון פייזר, פחתה כנגד הווריאנט החדש אומיקרון. עם זאת, לטענת החברה "נראה כי מנת הדחף מספקת הגנה חזקה כנגד הווריאנט". כמו כן, פייזר הודיעה כי תוצאות המחקר מצביעות על כך שמנה שלישית של החיסון מספקת רמה של נוגדנים כנגד האומיקרון הדומה לזו שנוצרת כתוצאה משתי מנות של חיסון נגד זנים אחרים של הקורונה.

לפי חברת התרופות, דוגמיות הדם של אנשים שקיבלו מנת חיסון ראשונית של פייזר בלבד, הצביעו בממוצע על ירידה של פי 25% בכמות הנוגדנים כנגד זן האומיקרון, לעומת אלו של יתר זני הקורונה. ממצא זה מראה כי ככל הנראה שתי מנות של החיסון לא יספיקו כהגנה מול וריאנט האומיקרון.

כזכור, רק הבוקר מחקר ראשוני שבוצע בדרום אפריקה הראה כי יעילות החיסון של פייזר נמוכה פי 40 נגד זן האומיקרון. לפי ממצאים ראשוניים שהושגו מ-12 בדיקות מעבדה, עלה כי הנוגדנים של החיסון יעילים במידה מופחתת נגד הווריאנט החדש. פרופ' אלכס סיגל, וירולוג במכון לחקר הבריאות של אפריקה שהוביל את המחקר, אמר בהמשך לכך כי "אלה חדשות טובות, עדיין יש הגנה מסוימת מפני האומיקרון. עם זאת, לווריאנט יש יכולת עמידה חיסונית גבוהה יותר לנוגדנים, לעומת וריאנטים אחרים של הנגיף".

המחקר הראשוני שבוצע בדרום אפריקה הראה גם כי הנוגדנים בדמם של אנשים שחלו בעבר בנגיף הקורונה, היו יעילים יותר באופן משמעותי כנגד האומיקרון – מה שהצביע על כך שמנת הבוסטר עשויה להביא לתוספת משמעותית של הגנה מול הווריאנט.