מחקר ראשוני: יעילות החיסון של פייזר נמוכה פי 40 נגד האומיקרון

לפי ממצאים ראשוניים שהושגו מ-12 בדיקות מעבדה, עולה כי הנוגדנים של החיסון יעילים במידה מופחתת נגד הווריאנט החדש. וירולוג במכון לחקר הבריאות של אפריקה: "אלה חדשות טובות - עדיין יש הגנה מסוימת מפני האומיקרון"

זמן צפייה: 04:41

מבדיקות מעבדה ראשונית שבוצעו אתמול (שלישי) בדרום אפריקה עולה כי הנוגדנים שנוצרים כתוצאה מחיסון פייזר עשויים להיות עד פי 40 פחות יעילים נגד וריאנט האומיקרון, לעומת יעילותם נגד זנים אחרים של הקורונה.

המחקר שבוצע בנושא הינו קטן באופן יחסי, אך זוהי העדות המדעית הראשונה שמלמדת על ההיקף שבו זן האומיקרון עשוי לחמוק מהשפעת החיסון. בעוד שהיכולת של הווריאנט לחמוק מהשפעת הנוגדנים כתוצאה מהחיסון היא משמעותית – עדיין יש הגנה מסוימת, ואלה חדשות טובות לפי טענתו של פרופ' אלכס סיגל, וירולוג במכון לחקר הבריאות של אפריקה, שהוביל את המחקר.

עוד מצא המחקר כי הנוגדנים שהיו בדמם של אנשים שחוסנו כתוצאה מתחלואה בקורונה, היו יעילים יותר באופן משמעותי נגד האומיקרון – מה שמצביע על כך שבוסטר עשוי להביא תועלת משמעותית להגנה ממנו.

פרופסור סיגל, העומד בראש הצוות שעורך את הבדיקות, מסר כי הוא מאמין שניתן להניח כי לאומיקרון יש גם יכולת עמידה חיסונית גבוהה יותר לעומת ווריאנטים אחרים של הנגיף. יש לציין כי המחקר עדיין מוגבל מאוד, מאחר ובוצע בתנאי מעבדה על דמם של 12 איש בלבד, שהינם מחוסנים. בהתאם לכך, המחקר לא יכול לספק לנו מידע רב על מידת היעילות של חיסונים כנגד הנגיף, או כושר ההדבקה שלו.