בני ברק תוכרז "אזור מוגבל": מי שיפר את התקנות - ייעצר

מטיוטת תקנות החירום עולה כי היציאה מהעיר תתאפשר רק לשם צרכים מצומצמים, בהם טיפול רפואי והליך משפטי, והכניסה אליה תותר לגורמים מסוימים בלבד. אוגדה 98 תקבל אחריות על ההסגר בעיר

זמן צפייה: 01:21

השר לביטחון פנים גלעד ארדן יביא הערב (חמישי) לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום, שיאפשרו להכריז על בני ברק "אזור מוגבל". תוקף התקנות שתאשר הממשלה יהיה שבוע בלבד, עם אפשרות של הארכה ב-5 ימים – עד למקסימום של 21 ימים בלבד. המשטרה תוכל לעצור כל אדם שיפר את התקנות. בהמשך ייתכן שהתקנות יחולו גם בערים נוספות.

לפי הטיוטה הסופית של התקנות, יציאה מבני ברק תתאפשר לצרכים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה מדרגה ראשונה, העברת קטין, או שוטר, חייל או איש צוות רפואי שיוצא לצורך עבודתו.

הכניסה לעיר תותר רק לגורמים הבאים: חייל צה"ל, שוטר או גוף הצלה לצורך מתן סיוע אזרחי, תושב קבוע, איש צוות רפואי, עובד סוציאלי, עובד רווחה, עיתונאי, גורם שעוסק באספקת מוצרים או שירותים חיוניים.

עוד בחדשות 13:

התנועה אל ומבני ברק תוגבל; קשישים ומשפחות יקבלו מענק לפסח

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

חרף הודעת רה"מ: הכניסות והיציאות לבני ברק פתוחות • תיעוד

חיילי צה''ל בפעילות בקרב האוכלוסייה האזרחית בזמן מגפת הקורונה | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, פורסם כי אוגדה 98, אוגדת המילואים של חטיבת הצנחנים, תקבל אחריות על אכיפת ההסגר בבני ברק. האוגדה כבר מתחילה בהיערכויות לביצוע ההסגר. על פי ההערכות, כאלף חיילים ושוטרים יוצבו בעיר לצורך ההסגר, בשתי משמרות.

עוצבת האש תצויד בציוד מיגון בדומה לשוטרים, ותהיה אחראית על משימות פיקוד העורף: רווחה, פינוי חולים ולוגיסטיקה. ככל הנראה יתחילו לפעול מחר או בימים הקרובים. החיילים לא צפויים לבוא במגע עם חולים, ולא יהיו חמושים. האוגדה תפעל ללא מילואים, כמפקדה משימתית עם שני גדודים סדירים שיסופחו לפיקוד העורף בעיר.

מצה"ל נמסר כי יותר מ-1,100 חולי קורונה כבר שוכנו בשמונה מלוניות של פיקוד העורף, שנערך להקמת מלונות נוספים. בסך הכול צה"ל מעמיד בשלב זה 15 אלף חיילים ו-3,000 כלי רכב בכלל המאמצים והסיוע למאבק בקורונה. נוסף לכך הוקם היום מתחם "היבדק וסע" נוסף לחיילים בבסיס גלילות.

שר הביטחון בנט מסר על ההחלטה: "מגיפת הקורונה מכה בבני ברק. הבעיה היא בקשישים, הקשישים בסכנת חיים מיידית ולכן קיבלנו החלטה לשלוח את צה"ל ופיקוד העורף למבצע להוציא את הקשישים מבני ברק, ולהעביר אותם למלונות כדי להגן עליהם. זוהי הסכנה המיידית. מעבר לכך, יש את אוגדה 98 שפועלת עם פיקוד העורף, עם עיריית בני ברק ועם ראשי ההנהגה החרדית בעיר. ביחד אנחנו נשמור ונדאג לתושבי בני ברק".

בד בבד, שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות הנגיף בעיר, לפיו אוכלוסיית הקשישים (גיל 80 ומעלה) בעיר תועבר לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף. מדובר על 4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר.

מאות חברי ''הפלג הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

בעוד זמן קצר, כאמור, צפויה הממשלה לאשר את תקנות החירום שמחמירות את הגבלות התנועה בבני ברק, בהתאם למתווה שפירט אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"חל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי", הצהיר אתמול נתניהו. "הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה, אבל לצערנו, במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים".

על כן, הסביר, "החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל, אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות שמתאימים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה. אנחנו עושים זאת כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים. בתוך בני ברק, אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ".