אחרי הביקורת: מסתמן שינוי נוסף במדיניות הבדיקות

ברקע השינויים הרבים במדיניות הבדיקות, רה"מ שוקל להשיב את בדיקות ה-PCR למי שנחשף לנדבק בקורונה. במקביל, הנחה להוסיף מאות עמדות בדיקת אנטיגן, כדי להקל על העומס במתחמי הבדיקות

זמן צפייה: 01:19

ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לחזור למדיניות בדיקות ה-PCR למי שנחשף לנדבק בקורונה - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. בנוסף, ראש הממשלה הנחה להוסיף מאות עמדות בדיקה ולהכניס ספקי בדיקות נוספים, כדי להקל על העומס במתחמי הבדיקות. מהלכים אלו מגיעים ברקע הביקורת על השינויים הרבים במדיניות בדיקות ה-PCR והאנטיגן. בתוך כך, ראש הממשלה טען בשיחות סגורות כי "מערכת הבריאות תדע להתמודד גם עם יותר מ-2,000 חולים במצב קשה".

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הערב בריאיון סוער בחדשות 13, ברקע הביקורות שנשמעות מצד שרים בכנסת, כי לדעתו הממשלה "עושה עבודה מצויינת", ולדבריו ההתנהלות שלהם לא מנוהלת בצורה של הימור. "יש לנו מדיניות סדורה שאנו מנהלים מאז הקמת הממשלה. המדיניות הוכיחה את עצמה ואנו ממשיכים עם הגישה של ה'חיים לצד הקורונה', עם מקסימום הגנה על הבריאות ומינימום פגיעה בשגרת החיים ובכלכלה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0901222031' autoplay='0' credit='' desc='השר הורוביץ בריאיון סוער: "אנחנו עושים עבודה מצויינת"' poster='' kid='1_xrm2yq4o' duration='517']

בנוגע למערך הבדיקות והבלבול שקיים בנושא, ענה: "אנחנו רוצים לייחד את בדיקות ה-PCR לאנשים בסיכון, אנשים שהם לא מחוסנים או אנשים מבוגרים. אחרים יכולים לעשות בדיקת אנטיגן". עם זאת, אמר כי כולם יוכלו עדיין לעשות PCR אם יחפצו בכך, אין על כך איסור. לבסוף, הוסיף הורוביץ כי "כדי לעשות צעד אפקטיבי צריך סגר מוחלט ומלא ללא הגבלת זמן – ואת זה לא נעשה, לא נחזור על הטעות הזאת. אנחנו צריכים לחיות לצד הקורונה".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בפוסט בפייסבוק לעלייה החדה בתחלואה, והזהיר כי לפי תחזיות שהוצגו בישיבת הממשלה, בגל הנוכחי יידבקו בקורונה 4-2 מיליון ישראלים. כמו כן, הוא הסביר את השינוי במדיניות הבדיקות: "בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0901222014' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ גליה רהב: "אחרי חודשיים - ההגנה של הבוסטר יורדת"' poster='' kid='1_dk3nfeqr' duration='184']

עוד כתב בנט כי "המטרה תמיד נשארה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר – המבוגרים, החולים, כל מי שנמצא בסיכון גדול לפתח מחלה קשה ולהגיע לאשפוז בבית החולים. זה לא קל, אבל נערכנו ככל הניתן בזמן שקנינו - בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה של עלות הבדיקות. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".