ועדת השרים החליטה: ביתר עילית תוכרז אזור מוגבל

החל מהיום ב-13:00 ובמשך שבעה ימים, הכניסות והיציאות לעיר יוגבלו. 1,052 נוספים אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה מאמש בחצות. רה"מ והמל"ל הורו על ביטול הקייטנות ומחנות הקיץ מכיתות ה'

זמן צפייה: 01:51

מגפת הקורונה: ועדת השרים הודיעה כי החל מהיום (רביעי) בשעה 13:00 ובמשך שבוע שלם, ביתר עילית מוכרזת כ"אזור מוגבל", כך שהכניסה והיציאה לעיר, וכן התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה - מוגבלות. כמו כן, ראש הממשלה והמל"ל החליטו על ביטול הקייטנות ומחנות הקיץ מכיתות ה' - למרות התנגדות השר זאב אלקין.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין תקף את החלטת הוועדה, וסיפר כי שלח "מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שזלזל במגפת הקורונה: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בנגיף

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

מועמד מוביל למנהל הטיפול בקורונה – האלוף במיל' רוני נומה

רחוב בביתר עילית
רחוב בביתר עילית | צילום: חדשות 13

רובינשטיין הוסיף כי הוא "מתנגד נחרצות לסגר - שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר".

"הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה". לדבריו, "תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת. שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בתגובה להחלטת נתניהו והמל"ל לבטל את הקייטנות ומחנות הקיץ מכיתות ה',  מזכירות תנועות הנוער בישראל מסרו בתגובה כי ההחלטה "מהווה מכת מוות לפעילות תנועות וארגוני הנוער. כל הכשרות המדריכים לשנה הקרובה, לא תוכל להתבצע ומאות אלפי חניכי התנועות ישוטטו ברחובות ללא מעש במשך כל חופשת הקיץ".

"מדוע בתי ספר של החופש הגדול יכולים להמשיך לפעול ותנועות הנוער לא?", תהו. "מדוע מותר ל-20 איש להתכנס יחד, ולמדריך צעיר עם קבוצת חניכים אסור? יש עוד דוגמאות רבות לאבסורד. אנחנו קוראים למשרד הבריאות ולמל"ל לאפשר את המשך הפעילות של תנועות הנוער בחופשת הקיץ".

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מאתמול בחצות אובחנו 1,052 נדבקים חדשים בקורונה, כך שכעת מניין החולים הפעילים עומד על 13,653, מתוכם 86 במצב קשה, בהם 34 מונשמים ו-86 נוספים במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי הנגיף עלה ועומד על 342. עד כה, 18,227 ישראלים שחלו בנגיף - החלימו.

נוסף על כך, אתמול בוצעו יותר מ-25 אלף בדיקות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על יותר מ-5%. על פי נתוני המשרד, מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,852 חולים, לאחר מכן בני ברק עם 4,078 ואז תל אביב שבה אובחנו 1,981 חולים פעילים.