עובדת בשערי צדק הדביקה פג בן חודשיים בקורונה – מצבו קשה

בביה"ח דיווחו כי עובדת בפגייה שחלתה - ככל הנראה הדביקה תינוק שנולד במשקל נמוך עם סיבוכים קשים; אדם נוסף נמצא שלילי, הועבר למחלקה פנימית – ואז התגלה בבדיקה חוזרת כי הוא חיובי

זמן צפייה: 01:17

מגפת הקורונה: בית החולים שערי צדק דיווח היום (ראשון) כי עובדת במקום, אשר חלתה בקורונה, ככל הנראה הדביקה תינוק פג בן חודשיים שנולד עם סיבוכים קשים. נכון לשעה זו, מצבו של הפג הידרדר והוא מוגדר קשה מאוד. נשקפת סכנה לחייו.

לפי בית החולים, העובדת שנדבקה עבדה מספר משמרות מצומצם בשבוע שעבר - כאשר אחת מהן הייתה ביחידת הפגים. לאחר שנודע שחלתה, עלה כי אחד הפגים ביחידה שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד ועם סיבוכים קשים אובחן גם הוא כנשא. בשל כך ועל מנת לנסות לצמצם הידבקויות נוספות, מספר אנשי צוות במחלקה וכן כמה הורים הוכנסו לבידוד.

לכתבות נוספות בנושא >>

בצל הקורונה: לשכת עוה"ד בדרום קראה לשקול את קיום הדיונים

אחרי תל אביב: מתחם "היבדק וסע" לנגיף הקורונה ייפתח בחיפה

"צעד שיעזור במאבק נגד הקורונה": הודו נכנסה לעוצר חלקי

מרכז רפואי שערי צדק
מרכז רפואי שערי צדק | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בשערי צדק דיווחו גם על מקרה שבו מטופל עם מחלת רקע קשה מאוד התקבל בחדר הבידוד בשל חשד לקורונה, ולאחר שהתוצאות שהתקבלו היו שליליות - הוא הוצא מחדר הבידוד והועבר להמשך טיפול במחלקה פנימית. אולם, בבדיקה חוזרת התגלה כי הוא דווקא כן חולה בקורונה, כך שהוא הועבר מיידית למחלקה המותאמת.

"המטופל שהה שעתיים בלבד במחלקה הפנימית", נמסר מבית החולים, "חקירה אפדימיולוגית שבוצעה מצאה כי הוא נחשף רק בחדר בו אושפז למספר אנשי צוות בודדים שהיו עם מסכות כירורגיות". שני מטופלים ומספר בני משפחה הונחו להיכנס לבידוד. מלבדם, "לא נחשפו עוד מטופלים או אנשי צוות", לשון ההודעה.

תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה
תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה | צילום: חדשות 13

במקביל, קופת החולים מכבי פרסמה כי בסוף השבוע חצה מספר המאושפזים במסגרות בקהילה – בית או מלון – את מספר המאושפזים בבתי החולים. "בקצב הגידול הנוכחי של חולי הקורונה המאומתים, אנו נערכים לקלוט היקפים גדולים של כאלף חולים כבר בשבוע הקרוב ולהעניק להם טיפול מיטבי מרחוק", מסר מנכ"ל מכבי רן סער.

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות שמספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה עלה ל-945 בני אדם, מתוכם 20 במצב קשה, 24 במצב בינוני ו-37 החלימו ושוחררו לבתיהם. מתוך החולים, 97 מטופלים בבתי מלון שהוסבו למלוניות לאשפוז חולי קורונה במצב קל, ול-169 אנשים עדיין לא נמצאה מסגרת והם נמצאים בבתיהם.