לאחר מחדל העוברים: מנהל ביה"ח אסותא ראשון לציון הועבר מתפקידו

תשעה חודשים המחדל במחלקת ההפריה שכונה "פרשת העוברים" בבית החולים אסותא בראשון לציון, מנהל בית החולים הועבר מתפקידו. תחליף אותו ד"ר אנג'לה עירוני, מנהלת מחוז שרון במכבי עד לאחרונה

בית החולים אסותא ראשון לציון
בית החולים אסותא בראשון לציון | צילום: חדשות 13

לחדשות 13 נודע היום (שני) כי מנהל בית החולים אסותא ראשון לציון ד"ר איזי בן עזרא הועבר מתפקידו - כעשרה חודשים לאחר שנחשפה "פרשת העוברים" בבית החולים. מי שתחליף אותו כראש בית החולים היא ד"ר אנג'לה עירוני, שכיהנה במספר תפקידים בכירים במכבי שירותי בריאות. מחדל העוברים הגדול שנעשה במחלקה, במהלכו ארעה טעות בהפריה החוץ-גופית במטופלת בבית החולים. אסותא הודיעה כי במהלך בדיקה גנטית שנעשתה לאישה הרה, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. האישה עברה החזרת עוברים במסגרת תהליך פוריות.

אסותא בראשון לציון
בית החולים אסותא בראשון לציון
Whatsapp Image 2023 07 17 At 1
אנג׳לה עירוני | צילום: עופר חג'יוב

הפרשה שזעזעה הורים צעירים רבים בארץ התפוצצה בחודש ספטמבר האחרון הביאה מטופלי פוריות רבים לחוסר ידע ובהלה גדולה לגבי העוברית שנולדה ולה לא נמצאה התאמה גנטית. לאחר הנהלת משרד הבריאות הודיעה על החלטתה שלא לבצע יותר בדיקות יזומות לאיתור ההורים הביולוגיים של התינוקת מפרשת העוברים,  בית החולים אסותא בראשון לציון הודיע כי לאחר קבלת אישורו של משרד הבריאות, בית החולים פונה ל-22 נשים, שטופלו בסמיכות זמנים ומיקום לאירוע.

בית החולים אסותא ראשון לציון
בית החולים אסותא בראשון לציון

בעקבות האירוע, משרד הבריאות מינה וועדת בדיקה שתפקידה לבדוק את הסיבות לטעות במהלך ההפריה, והיא אמורה להגיש את מסקנותיה עד לסיום השנה, על מנת לשפר באופן גורף ומערכתי את מערך ההפריות החוץ גופיות בישראל.