פרשת העוברים: באסותא יפנו ל-22 נשים שעשויות להיות אם התינוקת

לאחר שאמש הודיעו במשרד הבריאות כי הוחלט לא לבצע יותר בדיקות יזומות לאיתור ההורים הביולוגיים, בית החולים אסותא בראשון לציון הודיע כי לאחר קבלת אישור מהמשרד אותרו מספר זוגות של הורים גנטיים פוטנציאליים

זמן צפייה: 01:10

לאחר שאמש הנהלת משרד הבריאות הודיעה על החלטתה שלא לבצע יותר בדיקות יזומות לאיתור ההורים הביולוגיים של התינוקת מפרשת העוברים, היום (רביעי) בית החולים אסותא בראשון לציון הודיע כי לאחר קבלת אישורו של משרד הבריאות, בית החולים פונה בימים אלה ל- 22 נשים, שטופלו בסמיכות זמנים ומיקום לאירוע.

נשים אלה מזומנות לפגישה אישית עם צוות רב מקצועי, שיספק לכל אחת מהן מידע על הפעולות הננקטות מטעם אסותא ויציע להן ולבני משפחותיהן ליווי מקצועי מותאם למצבן הרפואי.

בדיקה גנטית
בדיקה גנטית | צילום: חדשות 13

כאמור, הנהלת משרד הבריאות הודיעה אמש על החלטתה שלא לבצע יותר בדיקות יזומות, זאת לאחר סדרת התייעצויות עם גורמי מקצוע, וכן היוועצות שהתקיימה אתמול עם נציגי משרד המשפטים.

בהתאם להחלטת משרד הבריאות, המטופלות והזוגות הרלוונטיים לא יחויבו בביצוע בדיקה לאיתור קשר גנטי, אולם הם יוכלו לבקש ביצועה של בדיקה מסוג זה, אם ירצו בכך. עם זאת, הסוגייה הנוגעת למימון הבדיקות, אם אלו יאושרו על ידי בית המשפט, טרם לובנה.

בדיקה גנטית
בדיקה גנטית | צילום: חדשות 13

מטופלות או זוגות שכבר מצויים בהיריון, וכן מי שכבר נולד להם ילד, ויהיו מעוניינים לבצע בדיקה, יידרשו על פי חוק לקבל אישור מקדים מבית המשפט לשם ביצוע הבדיקה. בנוגע למטופלות והזוגות שטרם בוצעה החזרה של העובר שלהם, בוחנת המדינה האם יש סמכות חוקית לאפשר להם לבצע את הבדיקה לזיהוי קשר גנטי מבלי לבקש את אישורו של בית המשפט. הכרעה בנושא תתקבל עוד השבוע.

מאז התגלה הכשל שאירע ביחידת הפוריות של אסותא ראשון לציון, קיימו שלושה צוותים שונים בדיקות לאיתור מטופלות, או זוגות, שקייימת סבירות גבוהה יותר לקשר שלהם לאירוע. משרד הבריאות הנחה את הנהלת אסותא להודיע על כך בתוך זמן קצר לנשים ולגברים שאותרו בבדיקות הללו, והם יוזמנו על ידי אסותא לשיחה שבה יוצגו להם כלל האפשרויות העומדות לרשותם.