נחמן אש: "אנחנו בוחנים כמה מודלים, בסופו של דבר רה"מ קובע"

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הבידודים במערכת החינוך יתקצרו, אך במשרד מעדיפים לסיים את תקופת הפיילוט שהוגדרה. על התפטרות אלפי המתמחים: "אני מקווה שלא נגיע לרגע הזה, יש מתווה מצוין"

זמן צפייה: 05:48

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התראיין הערב (חמישי) לתמר איש שלום במהדורה המרכזית, ואמר כי הבידודים במערכת החינוך יתקצרו, אך במשרד מעדיפים לסיים את תקופת הפיילוט שהוגדרה. "בסופו של דבר ראש הממשלה קובע", אמר אש, "אבל אנחנו חושבים שנכון לסיים את התקופה הזאת שבה נבחן ונחליט על איזה מודל ללכת".

"אנחנו בוחנים בפיילוט מספר מודלים", הוסיף אש, "ואני חושב שנכון ללכת על פי המודל שיוכיח את עצמו כהכי בטוח והכי יעיל. נכון לחכות ובסופו של דבר רה"מ יחליט, אנחנו נציג לו את המשמעויות ואת האפשרויות ואני מקווה שנגיע למתווה הכי נכון והכי בטוח לילדים. אנחנו לא רוצים שהילדים ידבקו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העיכוב במינוי ראש שב"כ הבא: ייתכן ויתבקש לעבור בדיקת פוליגרף

כחצי מיליארד דולר: נחשפו אחזקותיו של ארנון מילצ'ן במקלטי המס

רה"מ לשעבר אולמרט על רון ארד: "הוא מעולם לא הועבר לאיראן"

קודם לכן התייחס אש להתפטרות המתמחים, ואמר כי הוא מקווה שלא נגיע לרגע בו הם יתפטרו באופן רשמי. "אני מקווה שלא נגיע לרגע הזה, אני חושב שיש מתווה מצוין של קיצור שעות התורנות", אמר אש, "חייבים להתחיל אותו בהדרגה, אין ברירה, אין מספיק משאבים, רופאים וכסף כדי לממש את זה בצורה מהירה, ואני מקווה שכולם יבינו, כולל המתמחים, שזה טוב עבורם, זה צעד גדול מאוד"

"יש מחויבות, ואני חושב שהמתמחים יכולים לסמוך על כך שזה יקרה, אלא אם כן יהיו הפתעות בדרך", הוסיף אש, "יש תקציב סגור לשנה הקרובה, ויש הסכמה לכך שנקיים שיח בשנת 2022 לגבי ההמשך, אנחנו מבינים שברגע שעושים את הצעד הזה אנחנו לא רוצים לחזור לאחור".

אש התייחס גם לדרישות האחרות בנוגע לתנאים הירודים למתמחים בבתי החולים: "הצעד הזה של קיצור התורנות הוא מתחייב בעיניי, כי קשה לעשות את הדברים האחרים, כמו שעות המנוחה, קשה לאכוף וליישם את זה. אין סיבה שרופא יהיה רעב, אוכל יש וצריך לספק. במהלך השנים האלה אני מקווה שנכניס עוזרי רופא שיקלו על העבודה של המתמחים, נקדם את המערכת בכל המובנים, זה עניין של זמן".