ה-FDA: בדיקות אנטיגן עשויות להיות פחות יעילות לגילוי האומיקרון

משרד הבריאות פרסם הערב הנחיה חדשה ליציאה מבידוד, לפיה זו תתאפשר רק לאחר ביצוע בדיקת אנטיגן מפוקחת. כמו כן, נבדק החשש כי הבדיקות הביתיות יעילות פחות כנגד הווריאנט. במקביל: עומס נרשם בבתי החולים - 1,800 מאושפזים עם שפעת, לעומת 141 מאושפזי קורונה

זמן צפייה: 01:44

לפי הודעה שפרסם היום (חמישי) ה-FDA, ייתכן כי בדיקות האנטיגן הינן פחות יעילות לגילוי נגיף האומיקרון. מאחר ומדובר בשיטת בדיקה שעליה מבוססות כלל הבדיקות הביתיות, ייתכנו בעקבות זאת השלכות רחבות. בין היתר, התו הירוק ועולם התעופה עובד כיום על סמך בדיקות האנטיגן ויעילותן לגילוי הנגיף - ואלו עשויים להיות מושפעים בהתאם מיעילות הבדיקה.

בהמשך לחשש בנוגע ליעילות הבדיקות, משרד הבריאות פרסם הערב הודעה לפיה כבר לא מספיקה בדיקת אנטיגן על מנת לצאת מבידוד, אלא יש להשתמש בבדיקת אנטיגן מוסדית - כלומר בדיקה מפוקחת. ממשרד הבריאות נמסר כי נתוני ה-FDI נבדקים, אך סביר להניח שהבדיקות הביתיות אכן פחות יעילות מול הווריאנט החדש.

בתוך כך, השילוב בין שפעת עונתית לגל החמישי של האומיקרון מביא לכך שמספר המאושפזים הוא גבוה. נכון להיום, מספר המאושפזים משפעת בישראל עומד על 1,800 איש, מהם 605 ילדים - בעוד מספר המאושפזים מקורונה עומד על 141 בלבד. מדובר במספר נמוך בהרבה, אך התחלואה הכפולה היא מסוכנת בגלל העומסים המצטברים על מערכת הבריאות בשנתיים האחרונות, כשהחשש הוא שהדבר ייצור עומס נוסף על צוותי הרפואה.