הקטל בדרכים: 3 הרוגים בתאונות שונות תוך דקות

הולך רגל בן 12 נדרס למוות בטייבה, נהג נעצר. בכביש 6 נהרג נהג רכב פרטי בהתנגשות עם משאית ונהג טרקטור התהפך סמוך למושב רמות ברמת הגולן - ומותו נקבע בזירה

זמן צפייה: 00:07

הקטל בכבישים נמשך: שלושה בני אדם נהרגו היום (חמישי) תוך דקות ספורות בתאונות דרכים שונות ברחבי הארץ. ילד בן 12 נדרס למוות בטייבה, גבר בן 60 נהרג לאחר שמשאית פגעה ברכב בו נהג בכביש 6 סמוך למחלף אייל שבשרון. דקות ספורות לאחר מכן נקבע מותו של גבר בן 30 בהתהפכות טרקטור בכביש 92 סמוך למושב רמות שבגולן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

סמוך לשעה 16:00 דווח למשטרה על נער בן 12 שנפגע מרכב בטייבה. הנער פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא לקבלת טיפול רפואי, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. בוחני תאונות דרכים של המשטרה עצרו את הנהג הפוגע ועכבו אותו לחקירה. מבדיקה ראשונית עולה כי הנער הלך בכביש שלא במעבר חציה.

כרבע שעה לאחר מכן דווח למד"א על טרקטור התהפך בכביש 92 סמוך למושב רמות שבגולן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30, אך מיד לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו. מבדיקה ראשונית של המשטרה נמסר כי הנהג, עובד זר, נמחץ למוות על ידי הטרקטור.

פרמדיק מד"א, אלי בן סימון, סיפר: "כשהגענו למקום ראיתי בסמוך לטרקטור גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה, ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא ללא רוח חיים ובתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותו".

צילום: דוברות מד''א

מספר דקות לאחר מכן נמסר למד"א על רכב פרטי שפגע במשאית בכביש 6 סמוך למחלף אייל. בעקבות התאונה נלכד ברכבו גבר בשנות ה-60 לחייו, וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים וקבעו את מותו. מניתוח ראשוני של בוחני תאונות דרכים של המשטרה עולה כי נהג הרכב הפרטי התנגש במשאית שנסעה לפניו וכתוצאה מהפגיעה הוא נהרג.

"מדובר בתאונה קשה מאוד", סיפר דניס פולקוב, חובש בכיר במד"א. "כשהגענו למקום ראינו את נהג הרכב הפרטי לכוד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. במקביל לפעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. נהג המשאית נבדק במקום ולא נזקק לטיפול רפואי".

הטרקטור שגרם למותו של בן ה-30 בגולן
הטרקטור שגרם למותו של בן ה-30 בגולן | צילום: דוברות המשטרה

 

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 70 בני אדם, נתון זהה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, במהלך חודש מרס נהרגו עד כה שמונה בני אדם, כשמרס 2016 הסתיים עם 21 הרוגים.

"הקטל בדרכים נמשך", מסר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. "שנה חמישית ברציפות ועדיין לא מצאו זמן בממשלה לקיים דיון אחד רציני כיצד ניתן לצמצם את מספר ההרוגים. בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים אבל בממשלה עסוקים בלהאשים רק את הנהגים. כבר מזמן היה צריך להכריז על מצב חירום בכבישים ולהוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים להגברת האכיפה בכבישים. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים".