עשרות נחתו מארה"ב ונסעו במוניות לביתם - רה"מ עצר נחיתת טיסות

הנוסעים התבקשו לחתום על הצהרת בריאות תוך התחייבות ללכת לבידוד. רק 7 מתוכם פונו למלונית לבידוד, והיתר חזרו לביתם ללא בידוק והשגחה. בתגובה, נתניהו הורה לעצור את כל הטיסות מחו"ל

זמן צפייה: 07:33

על אף נתוני ההדבקה של החוזרים מחו"ל – הנחיתה ללא פיקוח: כ-70 נוסעים נחתו הבוקר בנמל התעופה בן גוריון. רק שבעה מתוך הנוסעים פונו למלונית, כל היתר חזרו לביתם ללא בידוק והשגחה, באמצעות קרובי משפחה או מוניות.

יש לציין כי כלל הנוסעים התקבשו לחתום על הצהרת בריאות, והתחייבו ללכת לבידוד. הנוסעים הגיעו לישראל באמצעות טיסת יונייטד איירליינס מנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי. מדובר באחת מתוך שש הטיסות שקיבלו אישור חריג משרי הממשלה, בהם שר הפנים אריה דרעי, לנחות בישראל בזמן הסגר. יש לציין כי החוזרים מחוץ לארץ מהווים נתח משמעותי מסך הנדבקים ביממות האחרונות. כך לדוגמא ב-4 באפריל חזרו 16 נדבקים, וב-9 באפריל 90 נדבקים.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בנושא >>

עלה ל-96 מספר המתים בישראל מקורונה; מספר החולים 10,505

"לא יהיה חסר אוכל לאף אחד בעיר": מסע עם המתנדבים בבני ברק

"גרמנים רגילים לשמור מרחק": הישראלים בברלין על תקופת הקורונה

בתגובה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת כלל הטיסות הנוחתות בישראל. מלשכת נתניהו נמסר כי ההודעה תקפה "עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מייד עם ירידתם מהמטוס למלוניות". עוד נמסר, כי "מטוסים שכבר המריאו לישראל יורשו לנחות ומעבר לכך, יעצרו כל טיסות הנוסעים לישראל".

בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13 כי "המשך נחיתת הטיסות מניו יורק באופן חופשי ואי העברת הנוסעים למלוניות היא רשלנות", וכי "יש להעביר את כל הנוחתים למלוניות שרובן ריקות". לטענתו, אנשים שנוחתים בנתב"ג מסרבים לעבור למלוניות ונכון לעכשיו אין רצון אמיתי להעביר אותם בכפיה כפי שתקנות החירום מאפשרות. "עמדת משרד הבריאות היתה כי צריך למנוע לחלוטין נחיתות של טיסות נוסעים מחו"ל אך זה לא התאפשר מבחינה משפטית", אמר.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף בתגובה לדברים. "אני חייב לומר שזה מוזר לשמוע בכיר במשרד הבריאות שמבקר את העובדה שלא מכריחים חייבי בידוד לשהות במלונית כאשר משרד הבריאות עצמו לא מכריח חולים ודאיים, שאין בביתם תנאי בידוד-לשהות במלונית. כשזו סמכותו הישירה של משרד הבריאות", כך בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.