"היה לה חיוך כובש": הסטודנטית שנהרגה באתיופיה הובאה למנוחות

לאחר שגופתה הגיעה הבוקר לארץ, מאות בני אדם השתתפו בהלווייתה של איה נעאמנה בעיר עראבה שבצפון. "בחרה בהתנדבות בכל רגע פנוי - הרשימה אותנו באהבת האדם שהפגינה"

זמן צפייה: 00:30

איה נעאמנה, הסטודנטית הישראלית בת ה-21 שנהרגה באתיופיה, הובאה היום (שלישי) למנוחות בעיר עראבה שבגליל, בנוכחות מאות בני אדם. זאת, לאחר שגופתה הגיעה הבוקר לארץ.

בכפר הנופש "נהר הירדן" שבו התנדבה ספדו לנעאמנה. "איה הגיעה אלינו בשנת 2015 ומאז הפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחת המתנדבים של הכפר", נכתב בפוסט בפייסבוק לזכרה. "איה בחרה בהתנדבות בכל רגע פנוי, וכך הצליחה לגעת בעשרות ילדים חולים ובני משפחותיהם. היא הרשימה אותנו בחיוכה הכובש, באהבת האדם שהפגינה, ובהתלהבות בכל נופש מחדש".

לכתבות נוספות בנושא: 

לאחר יממה של חיפושים: אותרה גופת הישראלית שנעדרה באתיופיה

מטיילת ישראלית נעדרת במדבר באתיופיה: "ב-50 מעלות, בלי מים"

נעאמנה, סטודנטית להנדסה אזרחית בטכניון, ביקרה במדינה במסגרת סיור לימודי מטעם המוסד האקדמי, החליטה להישאר בה עם כמה סטודנטים כשהסתיים, וקיפחה את חייה במהלך טיול במדבר המלח דנקיל.

ביום ראשון כזכור, אותרה גופתה בתום יומיים של חיפושים. בטיול התפצלה נעאמנה מהקבוצה עמה טיילה ולא הגיעה לנקודת הסיום של המסלול. בשלב זה דיווחו על כך חבריה לחברת ביטוח הנסיעות. באותו היום, הגיע אביה לנתב"ג במטרה להמריא לאתיופיה, כדי לסייע במאמצי החילוץ. אך הבשורה על מותה של בתו גרמה לו להישאר בגבולות ישראל.

סבה של איה, פאוזי נעאמנה, סיפר: "היא ילדה מצטיינת בלימודים ובבית, מחונכת מכל הבחינות". במשפחה מטילים את האחריות למותה של הסטודנטית על הטכניון, שארגן את הסיור הלימודי. "אנחנו עד עכשיו מתפלאים איך המדריכים שלהם עזבו אותם לעוד יום יומיים, זה ממש חסר אחריות. אנחנו נדרוש תשובות, לא נשתוק על זה. איך יש להם מדריכים ואחראים, איך הם לוקחים 30 סטודנטים, אחד הולך לעזאזל ואף אחד לא שם לב. הם לא ידעו מזה בכלל".

הצעירה הנעדרת איה נעאמנה
הצעירה הנעדרת איה נעאמנה | צילום: חדשות 13

עומר נסאר, ראש עיריית עראבה, המלווה את משפחת נעאמנה, אמר לחדשות 13 כי "החום הכבד ומזג האוויר הקשו על כוחות החיפוש להעלות מסוק לאוויר ולכן מלאכת החיפוש ארכה שעות ארוכות עד שלבסוף קיבלנו את הבשורה המרה. איה הייתה סטודנטית מצטיינת בטכניון, היא בת למשפחה מלומדת שדואגת לחנך את הילדים שלה ומשקיעה בהם הכול - כך היא התחנכה. חיכה לה עתיד מזהיר, חבל שזה מסתיים כך".