גל השריפות: התחדשו מאמצי הכיבוי, משפחות נותרו ללא קורת גג

עם אור ראשון החלו כוחות הכיבוי בקרקע ובאוויר בניסיון להשתלט על האש באזור הר דבורה, סמוך לנוף הגליל, שם איבדו לפחות 8 משפחות את רכושם שנשרף כליל. כלל התושבים חזרו במהלך הלילה לבתיהם

זמן צפייה: 02:33

התחדשו מאמצי הכיבוי השריפות בצפון הארץ: שישה מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית, יחד עם צוותים של לוחמי אש על הקרקע, פועלים הבוקר (שבת) החל מאור ראשון, בניסיון להשיג שליטה על השריפות שעדיין משתוללות באזור הר דבורה, סמוך לישוב נוסף הגליל. כ-5,00 תושבי הישוב שפונו מבתיהם חזרו אליו. לפחות 8 משפחות איבדו את בתיהם ורכושם שעלו באש בשריפות הענק שהשתוללו אתמול.

אתמול הוזנקו כוחות הכיבוי באויר ובקרקע לכ-250 אירועים בשטחים פתוחים מהם 13 מוקדים מרכזיים במחוזות צפון, חוף, מרכז ויהודה ושומרון. במסגרת מאמץ הכיבוי האוירי הופעלו לאורך כל היום 12 מטוסי כיבוי ו-3 מסוקים שפעלו עד רדת החשיכה בדגש על גזרת הר דבורה - נוף הגליל. בארגון כבאות והצלה לישראל הודיעו כי סה''כ בוצעו אתמול 158 גיחות למוקדי האש, במהלכם הוטלו מהאויר 57 קוב של חומרים מעכבי בעירה ו- 528 ליטר קצף.

במהלך השריפות האש "דילגה" אל תוך היישוב כפר האורנים. "הועלתה בקשה למשטרה לפינוי התושבים, החלטה שהתבררה כנכונה מכיוון שבמהלך השריפה ניזוקו כשלושה בתים", נמסר מכיבוי אש מחוז יהודה ושומרון. מפקד מחוז יו"ש טפסר שיקו בר דוב אמר: "האירוע בכפר האורנים הינו אירוע מורכב בו נדרשנו למלוא היכולות שלנו. אני שמח כי האירוע נגמר רק בנזק לרכוש, וחלילה לא לנפגעים בנפש, את זאת אפשר לזקוף ללוחמי האש שנלחמו בלהבות בחירוף נפש ופעלו ללא לאות לכיבוי השריפה".

מבית החולים האנגלי נמסר כי במהלך הלילה טופלו בבית החולים מספר בני אדם שנפגעו באורח קל כתוצאה מהשריפות בצפון. כמו כן במיון בית החולים שהו מספר חולים סיעודיים שנאלצו להתפנות. כלל המטופלים שוחררו מאז לביתם.

שריפה באזור חדרה
כ-250 שריפות בכל הארץ. שריפה אתמול באזור חדרה | צילום: דוברות כב''ה

"לוחמי האש ממשיכים בלחימה עיקשת לבלימת התפשטות האש והגנה על תושבי נוף הגליל והבתים", אמר ממ"ז צפון טפסר ניזאר פארס שהמנהל את מאמצי הכיבוי מאתמול בבוקר, "במהלך הלילה נערכנו להמשך המערכה תוך רענון הכוחות ובשלב זה לא נשקפת לתושבים כל סכנה. מאמצי הכיבוי ימשכו לאורך כל היום, אני קורא לציבור להישמע להוראות גופי החירום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול התייעצויות בראשותו בנושא השריפות, בהשתתפות השר לביטחון פנים, מ"מ המפכ"ל, נציב הכבאות, ראש המל"ל וגורמים נוספים. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה קיים הערכת מצב גם כן, שבסיומה אמר כי "מאמצי כיבוי האש צפויים להימשך לתוך הלילה בשאיפה להשתלט עד מחר על כל הדליקות. אני מבקש לחזק בשם אזרחי ישראל את לוחמות ולוחמי האש שעובדים מהבוקר ברציפות, בנחישות, באומץ לב ותוך הקרבה, וגם את שוטרות ושוטרי משטרת ישראל שפעלו כאן בצורה מעוררת השתאות במהירות ובמקצועיות והצילו יחד חיי אדם רבים מאוד".