בית מלאכה הפך למחרטה של כסף: ארבעה נעצרו בחשד לזיוף מטבעות

בעלים של בית מלאכה באשדוד ועוד שלושה חשודים נוספים נעצרו בחשד שהפכו את המקום למעבדה לזיוף מטבעות של 5 ו-10 שקלים. אחד מהם גם חשוד בהלבנת הון בשווי של חמישה מיליון שקלים

זמן צפייה: 00:49

בית מלאכה לזיוף מטבעות: ארבעה חשודים נעצרו היום (שני) על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, בגין זיוף לכאורה של מאות מטבעות של כסף ישראלי בבית מלאכה באשדוד.

בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, נעצרו החשודים שלכאורה עסקו בייצור, זיוף והפצה של מטבעות כסף ישראלי, בסכומים של 5 ו-10 שקלים. ביניהם נעצר הבעלים של בית המלאכה, שחשוד שהסב יחד עם עוד שלושה אנשים את פס הייצור לכדי מעבדה לזיוף כספים, במטרה להפיק רווחים כלכליים על ידי הפצת המטבעות לשוק. בנוסף לחשדות, עלה כי הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון שקלים.

החקירה הפכה לגלויה בפשיטה של בלשי וחוקרי היאל"כ הלילה, יחד עם שוטרי מז"פ לכיש ונציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל על בית המלאכה - ותפסו עשרות מטבעות בתפזורת, לצד חומר גלם, גלופות ומכונות חדישות, אשר שימשו ככל הנראה לזיוף המטבעות. במהלך הפשיטה נעצרו ע"י השוטרים שני חשודים, שעסקו באותה עת ביצור המטבעות. בחיפוש בביתם של חלק מהחשודים נתפסו גם כן מטבעות מזויפים.

בתום חקירתם של ארבעת החשודים בגין הנפקת מטבע מזויף, קשירת קשר לפשע, החזקת מכשיר לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה ועבירות מס והלבנת הון - הם הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, שהחליט להאריך את מעצרם של ארבעת החשודים.