קידום פארק חדש: עיר אחת, 2 גנים לזכר יוני נתניהו

בעיריית בת ים החליטו להנציח את אחיו של רה"מ שנהרג במבצע אנטבה - אלא שאז התברר כי בעיר יש כבר גינה על שמו במרחק מאות מטרים מהמקום המתוכנן

גן יהונתן הישן

יוסי בכר, ראש עיריית בת ים, מאוד רצה שראש הממשלה בנימין נתניהו יבוא לבקר בעיר. כמי שהתפקד לליכוד לפני כמה חודשים, בכר רוצה את קרבתו של נתניהו ולפיכך בעירייה חיפשו ומצאו נתיב ללבו של ראש הממשלה ואישרו השבוע לקרוא גינה ציבורית על שמו של אחיו המנוח, יוני, שנהרג במבצע אנטבה. רק לאחר מכן התברר - כבר יש גינה לזכרו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביום שלישי אישרה ועדת השמות בעירייה לקרוא גינה ציבורית על שמו של יוני נתניהו. יוסי בכר מיהר לשלוח הזמנה לנתניהו להשתתף בהנחת אבן הפינה לגן, אלא שבבת ים כבר יש גינה על שמו של יוני נתניהו - גן יהונתן.

הגן נחנך אחרי מבצע אנטבה והשתתפו בטקס כל בני משפחת נתניהו. שמותיהם גם חקוקים על הלוח הגדול שממוקם במרכז הגינה. המרחק בין הגינה החדשה והגינה הקיימת כ-900 מטרים.
"בבת ים אין גינה על שמם של שרון, שמיר ופרס, אבל יש שתי גינות על שם אח של ראש הממשלה הנוכחי", אמרה חברת מועצת העיר. "הכל שיקול ציני של ראש העיר שיזם את המהלך".

משפחת נתניהו אינה מעורבת במהלך ובעיריית בת ים הכחישו אתמול שיש גינה על שם נתניהו. אחרי שקיבלו בעירייה את התמונות של הגינה, הם מסרו גרסה אחרת ואמרו ששם הגינה הוסב לגינת הפרפרים.

תגובת עיריית בת ים: "העירייה גאה לקרוא לפארק "תצפית הים" על שמו של גיבור ישראל יוני נתניהו ז"ל, שהוא סמל ליצירתיות, נחישות ושליחות, המהווים ערכים מרכזים בתפיסת עולמה של העיר בת ים".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר כי "הוא ואיש מטעמו מעולם לא עסקו בנושא זה".