יו"ר ארגון המורים: "אין הסכמות, השביתה בתיכונים תימשך גם מחר"

לאחר שלא הושגו הסכמות בין המורים לאוצר, רן ארז הודיע כי תלמידי בתי הספר התיכונים לא ילכו לכיתות גם מחר. כשסוף השביתה לא נראה באופק, שר החינוך האשים את שני הצדדים: "מנסים להגיע לנצחון מוחלט בלי שום נכונות לפשרה"

זמן צפייה: 00:16

המשא ומתן בין ארגון המורים ומשרד האוצר הסתיים גם היום (שלישי) ללא הסכמות, והשביתה בבתי הספר התיכונים תימשך גם מחר. המו"מ על הסכם שכר המורים נשאר ללא התקדמות לאחר פגישה לא מוצלחת בין משרד האוצר, שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים, רן ארז.

בסיום הפגישה אמר ארז: "השביתה בתיכונים תמשך גם מחר". שר החינוך האשים את שני הצדדים: "מנסים להגיע לניצחון מוחלט בלי שום נכונות לפשרה", ומכיוון שבתי ספר התיכוניים עדיין לא חזרו ללימודים הציע: "אם לא נגיע היום לפריצת דרך- נפתח מסגרות חלופיות לתיכונים".

במהלך הפגישה אמר קיש כי הצדדים תוקעים את המו"מ ותלמידי ומורי ישראל משלמים מחיר נפשי כבד בשעת מלחמה, וגער בהם על גרירת הרגלים המכוונת: "בזמן שאתם יושבים כאן ומתעקשים על שטויות - תלמידים מפונים מוצאים את עצמם בלי מסגרות, נוער בסיכון מסתובב ברחובות ומורים מספידים פרנסה. אם אתם לא יודעים לפתור את העניין, מצידי תביאו אחרים שכן. מערכת החינוך לא תשב בחיבוק ידיים בעוד אתם מחריבים עבודה של שנים. האם אני צריך להזכיר לכם שיש מלחמה בחוץ?!".

בתוך כך, הפנה ארז אצבע מאשימה לכיוון משרד האוצר והוסיף לדבריו: "הגיע הזמן ששר האוצר יבין שעתיד מערכת החינוך במדינת ישראל הוא לא כלי משחק פוליטי והוא זה שאשם בשביתה".

כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון
כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון | צילום: פלאש 90

כמו כן, באוצר מסרו לאחר הפגישה כי "בישיבה נעשה ניסיון להשלים את נוסח יתר פרטי ההסכם למעט עניין החוזים", וטענו: "בפתח הישיבה הודיע יו"ר ארגון המורים כי הוא אינו 'כבול' לשיח הקודם בכל הנושאים וכי לארגון המורים יש דרישות 'מעודכנות'".

"מיד לאחר מכן, פרס יו"ר הארגון שורה של שינויים ועדכונים באופן שמביא לפתיחת ההסכמות הקודמות, הרחבה משמעותית של הפערים הכלכליים והאחרים באופן שלמעשה מהווה פתיחה מחודשת של המו"מ והתרחקות מהסכם", הוסיפו.

גורם בכיר באוצר אמר: "ארגון המורים חייב להתעשת. לא רק שהוא משבית את הלימודים בשעת מלחמה על משהו שקיים בכל המגזר הציבורי. אלא מעז לבוא היום בדרישות חדשות שמנוגדות לסיכומים ולכל השיח של השנה החולפת, אפילו ביחס למה שהארגון בעצמו כבר פרסם לחבריו. כאילו מתחילים מחדש. נראה שהם לא רוצים להגיע להסכם ומתנהגים בחוסר אחריות, חבל שהם גוררים אחריהם את כל המורים והתלמידים".

תלמידי תיכון (אילוסטרציה)
תלמידי תיכון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

בשבועות האחרונים וגם אתמול נערכו מספר פגישות בין ארגון המורים ומשרד האוצר שהסתיימו ללא פשרה, וניראה כי הצדדים לא מצליחים לגשר על הפערים.

במוצאי השבת כינס שר החינוך יואב קיש דיון חירום עם יו"ר ארגון המורים ונציג משרד האוצר, בניסיון אחרון למנוע את השביתה בתיכונים. אך לקראת חצות הודיע ארז כי לא ייחתם הסכם במהלך הלילה, ולכן הוא לא יעצור את השביתה. שר החינוך תקף את ארז ואת שר האוצר בצלאל סמטוריץ' ואמר "ששניהם רוצים שביתה, לא מתעלים לגודל השעה, ובקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים".