הילדים שחזרו ללמוד מרחוק: "נקווה שהסיוט הזה יעבור בקרוב"

עם כניסתה לתוקף של רשימת הרמזור המעודכנת - יותר מ-100 אלף תלמידים חזרו ללמידה דרך הזום, וגם ההורים גילו שהם צריכים שוב לחזור ולהסתגל לשינויים שהמתווה דורש. "במקום לשלוח את הילד לבית הספר, אנחנו מקימים כיתה קטנה בבית"

זמן צפייה: 00:29

עם כניסתה לתוקף של רשימת הרמזור המעודכנת, יותר מ-100 אלף תלמידים חזרו היום (ראשון) ללמוד מרחוק. בסך הכל ישנם כ-45 אלף תלמידים בכיתות שלומדות מרחוק, וכן 62 אלף תלמידים בבידוד, מפני שנחשפו לחולה מאומת.

חלק מהתלמידים דווקא רואים בחיוב את מתווה הלימודים מרחוק. "כיף לי כי אני קם חמש דקות לפני השיעור, מתארגן תוך שלוש דקות ומוכן ללמידה", אמר לנו אביאל בר לב, תלמיד כיתה ו' בראשון לציון, והציג גם את הבעיות הישנות-חדשות: "בעיקר חוזרים על החומר ולומדים רק קצת דברים חדשים. רוב השיעור מתבזבז על לחכות לתלמידים שייכנסו לזום, ולפעמים יש למורה בעיות עם הקול והמצלמה וגם באינטרנט, האמת היא שזה קשה ללמוד ככה".

כיתה בית ספר קורונה ישראל מסכה
כיתה בבית ספר בקורונה | צילום: רויטרס

ההורים, שכבר חשבו שהלמידה מרחוק תישאר כזיכרון רחוק, גילו שהם צריכים שוב לחזור ולהתסגל לשינויים שהמתווה דורש. "זה מאוד מתסכל שגם ככה הילד נמצא כל הזמן מול מסך", אמר תובל בר לב, אביו של אביאל, "הילד פחות יוצר אינטראקציות בין-אישיות, וזה פוגם בהתנהלות היום יומית של הילד. מעבר לכך אנחנו צריכים לוודא שיש לו את הציוד הנדרש בבית. במקום לשלוח את הילד לבית הספר, אנחנו מקימים כיתה קטנה בבית".

כמו אביאל, גם נועה גבאי, תלמידת כיתה ד' מראש העין, שהתרגלה ללכת כל בוקר לבית הספר, פתחה היום את ספרי הלימוד על שולחן האוכל כחלק מהמתווה החדש. נועה לומדת בבית כי בכיתתה התגלה חולה מאומת, והיא סיפרה לנו כי היא "מעדיפה ללמוד בבית הספר כי יש לי שם את כל החברים ויותר כיף". ביום רביעי היא אמורה לחזור לבית הספר, אבל אמה מעדיפה שתחזור מאוחר יותר בגלל החשש שתידבק.

דנה בקרמן, תלמידת כיתה ט׳ בחטיבת ״השקמים״ הוד השרון
דנה בקרמן, תלמידת כיתה ט׳ בחטיבת ״השקמים״ הוד השרון

דנה בקרמן בת ה-15, שלומדת בכיתה ט' בחטיבת "השקמים" בהוד השרון, הייתה בטוחה שהיא חוזרת לבית הספר, שנגמרו הלימודים בזום ושאפשר סוף סוף לחזור לשגרה. "ממש לא קל להישאר בבית כל כך הרבה זמן ולא ללמוד יחד עם חברים", אמרה, "וגם ההבנה של חומר הלימוד היא אחרת ופחות טובה".

"לצערי הרב שמחתי מוקדם מידי, התגלו בשכבה עוד ילדים מאומתים לקורונה וכל השכבה חזרה ללמוד בזום. שוב נשארים בבית", סיפרה בקרמן והוסיפה: "מאוד קשה לי להישאר בבית. אני רוצה לחזור לשיעורי גיטרה, ללהקה שאני שרה שם וכמובן לבלות עם חברים. מקווה שהסיוט הזה יעבור בקרוב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201021621' autoplay='0' credit='' desc='חני בקרמן: "מקווה שהתקופה הזאת תעבור"' poster='' kid='1_aboowx2r' duration='70']

"איך אפשר לסכם שבועיים וחצי בבית עם שלושה ילדים וכלב וכולנו עם קורונה, לא פשוט בכלל", אמרה חני בקרמן, אמה של דנה, "אני חייבת להגיד שמערכת החינוך באמת נרתמה ועזרה, אם זה טלפונים, ברכות לילדים, אוזן קשבת, אבל אלה בהחלט ימים קשוחים גם לילדים שרוצים כבר לראות אור יום ולראות את החברים שלהם ולחזור לכדורגל ולחוגים".

"הבת שלי בחטיבה והרמה שם מאוד קשה, היא צריכה ללמוד דרך הזום וזה לא קל", הוסיפה בקרמן, "השנים האלה של כיתה ח' ו-ט' הן שנים של חברה וגיל ההתבגרות, אז הכל פתאום נראה אחרת, זה לא פשוט. כן ראיתי את ההבדל בין בתי שמחוסנת בשני חיסונים לבין בני שחטף סימפטומים הרבה יותר קשים ממנה, היא לקחה את זה טיפה יותר קל. ויש את הגורם המפתיע - איך למרות החיסונים כן קיבלנו והדבקנו אחד את השני, אז אני מקווה מאוד שהתקופה הזאת תעבור במהרה ונחזור לשגרה".