מנהל תיכון לשר החינוך: שעת חירום, חרד לגורל התלמידים

מנהל התיכון הריאלי העברי בחיפה, מנדי רבינוביץ', שיגר מכתב לשר החינוך יואב קיש והביע את חששו על רקע עיצומי ארגון המורים: "ילדי ישראל נמצאים בסכנה ברורה ומיידית. מעולם לא נפרדתי מתלמידי בסיום השנה חרד כל כך לגורלם ולעתידם. הקיץ הזה עלול להיזכר כקיץ קשה במיוחד"

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנדי רבינוביץ', מנהל התיכון הריאלי העברי בחיפה, שיגר בסוף השבוע מכתב לשר החינוך יואב קיש ובו הביע את חששו ממצב מערכת החינוך, על רקע עיצומי ארגון המורים שבמסגרתם אין חלוקת ציונים - למעט בבחינות הבגרות - ולכן תלמידים רבים לא יקבלו את תעודות הסיום. "פונה אליך מדם ליבי, בשם אלפי חברי המנהלים, עשרות אלפי מורים ומאות אלפי תלמידי ישראל והוריהם", כתב רבינוביץ', "זוהי השנה ה 28 שלי במערכת החינוך בישראל ומעולם לא הייתי מודאג יותר. נערי ישראל נמצאים בסכנה ברורה ומיידית, זוהי שעת חירום ואני קורא לך לפעול ביחד עימנו לנוכח סיום עגום מאוד של שנת הלימודים בבית הספר התיכוניים".

"בעוד מספר ימים יצאו תלמידנו לחופשת הקיץ, אותם תלמידים שרק לפני מספר שנים נגדע חינוכם בעטיה של מגפת הקורונה", הוסיף רבינוביץ', "המשבר מול ארגון המורים והעיצומים שננקטו בראשם עצירת ההערכות על הישגיהם, השאירו אותם ואותנו בערפל פדגוגי מסוכן. איננו יודעים מי מהם נשאר מאחור, מי צריך סיוע ומי צנח בתפקודו הכללי ונטש את הלמידה. התלמידים עצמם, חלקם שהשקיע מאמצים מתוסכל על אי הוקרת מוריו ועלול לאבד את התנופה, חלק אחר נגרר בחסות חוסר הבקרה למחוזות אבודים. גם ההורים, עבורם ההערכה הבית ספרית סיפקה מדד חשוב לבחינת התפקוד של ילדיהם, משתפים אותנו במצוקה ודאגה רבה".

מנדי רבינוביץ'
מנדי רבינוביץ'

הוא הוסיף: "שר החינוך, אחריותנו הגבוהה ביותר הינה על מצבם של הילדים . אחריותך כשר החינוך הינה לאפשר לנו לממש אותה. זהו המצב כעת- יושב ראש ארגון המורים מנהל את מאבק המורים על פי הבנתו, שר האוצר ופקידיו עוסקים בסדר העדיפויות שלהם, עבורנו, אתה ואנשיך הם הכתובת שלנו . אחריותכם – לעשות את הדרוש כדי שנשמור על תלמידנו ונבטיח את התפתחותם הראויה ותפקודם התקין".

"המשך הפגיעה והשיתוק של בתי הספר התיכוניים שולחת כלפינו אנשי החינוך מסר רע מאוד המתחבר למצבה החמור של המערכת בעת הזו – אלימות גוברת במרחבים, מחסור חמור במורים ומנהלים, דירוג עולמי מביש ברמת השליטה בשפה, התרחבות הפערים העצומים בין בתי הספר וגם, הזנחת טיפוח המצוינים, אלו שרוצים ויכולים יותר".

"במצב בינוניות עגום זה, במקום להתגייס לשיקומה ופיתוחה, אנו כעת שורדים מיום ליום ומשנה לשנה ובמקום ללכת קדימה אנו תקועים ותלמידינו משלמים את המחיר. נשארנו לבד במערכה. אני פונה אליך בקריאה לפעולה דחופה ומיידית, מפני שילדי ישראל נמצאים בסכנה ברורה ומיידית. מעולם לא נפרדתי מתלמידי בסיום השנה חרד כל כך לגורלם ולעתידם. הקיץ הזה עלול להיזכר כקיץ קשה במיוחד".