השר קיש הצהיר על שביתה בתיכונים, רן ארז תקף: "הוא כישלון"

אחרי שפורסם כי שר החינוך אמר ששנת הלימודים הבאה בתיכונים תיפתח באיחור של חודשיים בשל שביתה - אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז לחדשות 13: "לצערנו, המורים, התלמידים ואף ההורים - זכינו לשר קיש שיעמוד בראש במערכת החינוך"

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף אחר הצהריים (שני) את שר החינוך יואב קיש, שאמר כי שנת הלימודים הבאה בתיכונים תיפתח בשביתה של חודשיים. "במקום כותרות שיביא פתרונות", אמר ארז, "לא יכול להיות שבמשמרת שלו בראש הפירמידה החינוכית מערכת החינוך תראה כל כך גרוע, כשיותר מ-20% מהמורים חסרים ומורים רבים אחרים מלמדים מקצועות שלא הוכשרו ללמד רק כדי לסתום חורים במערכת".

"הוא אומר מצד אחד שהמורים צודקים ומגיע להם שכר אחר, אך מצד שני אומר שהמאבק לא צריך להתנהל על גבם של התלמידים", המשיך ארז, "אז על גבם של מי? של החולים? של הנוסעים באגד או ברכבת? או על גבם של מי שנוסעים לחו"ל?".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריו של יו"ר ארגון המורים באו לאחר שמוקדם יותר אמר השר קיש לחדשות 12 כי שנת הלימודים הבאה בתיכונים צפויה להיפתח בשביתה. "צר לי אבל הוא מגלה אי-הבנה מהותית במערכת החינוך", הוסיף ארז. "לצערנו המורים, התלמידים ואף ההורים - זכינו לשר קיש שיעמוד בראש במערכת החינוך. לצערנו. יש לי בעיה אחת: קיש כותבים ב-ק׳ וכישלון כותבים ב-כ׳, אבל יש קשר הדוק בין שתי המילים". לדבריו, "לא ידעתי ששר החינוך נביא. כולם יודעים למי ניתנה הנבואה".