בן-דוד לליברמן: "בוא למו"מ, ניתן להפסיק את השביתה עוד היום"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד קראה שוב לשר האוצר ליברמן לשוב למו"מ. בינתיים, בהנהגת ההורים גינו בחריפות את השביתה ודרשו ממשרד החינוך לפעול כדי להוציא צווי מניעה. באוצר מתבצרים בעמדתם. הסתדרות המורים: "שעת חירום לאומית"

זמן צפייה: 01:54

שביתה כללית הבוקר (רביעי) בבתי הספר היסודיים ובגנים בכל הארץ: גני הילדים לבני 3-6 ובתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ יושבתו היום - למעט החינוך המיוחד. הצהרונים יפעלו כרגיל וישנן רשויות שהסכימו, במסגרת הסכם עם השלטון המקומי והסתדרות המעו"ף, להפעיל גנים באמצעות סייעות. עם זאת, ברוב היישובים גני הילדים יישארו סגורים. המהלך מגיע לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד קראה שוב לשר האוצר ליברמן לשוב מיידית לשולחן המשא ומתן כבר היום, אך אם לא תתקיים בין הצדדים פגישה - אפשר יהיה להעריך בזהירות שהשביתה הזו תימשך גם מחר ובשישי וייתכן שגם בשבוע הבא.

בשל העובדה שמדובר בתקופת סוף שנת הלימודים, תקופה שכוללת בין היתר מסיבות סיום סוף שנה וטיולים, בהנהגת ההורים מגנים בחריפות את ה"השבתה הפראית" של הסתדרות המורים ודורשים ממשרד החינוך לפעול כדי להוציא צווי מניעה. בינתיים, באוצר מתבצרים בעמדתם ואומרים כי ימשיכו להתעקש על סנכרון ימי החופשה, על תגמול מורים לפי מצוינות ולא לפי ותק – מה שמעיד על כך שיכול להיות שההשבתה הזו רק בתחילתה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, פנתה בצהריים שוב לשר האוצר אביגדור ליברמן. "ניתן לפתור המחלוקות ולהפסיק השביתה עוד היום במשא ומתן בהשתתפותך", היא אמרה. "אני בטוחה שאם שר האוצר, אביגדור ליברמן יישב עם שרת החינוך, המנכ"לית, הממונה על השכר ואיתי בשולחן אחד - נצליח להגיע להסכם שכר. כך נמנע מימי שביתה נוספים ונציל את מערכת החינוך מקריסה ומנטישה המונית של עובדות ועובדי הוראה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כתבה להורים הבוקר: "כאימא, אני מודעת למורכבות שיש להורים בימים האלה ואת האתגר שהשביתות במערכת החינוך מייצר להורים ולתלמידים. אני יודעת שזה לא קל ופעלתי בכל דרך מול האוצר כדי למנוע את השביתה והפגיעה בכולנו. אני רואה בשמירה על שגרת לימודים במערכת החינוך כמשימה הכי חשובה שיש לנו בעת הזאת, והוכחתי זאת במאבק לפתיחת שנת הלימודים האחרונה כנגד כל הסיכויים.
"לכן, ובגלל שהרצף הלימודי חשוב לנו מאוד, המאבק על העלאת שכר המורים קריטי כל כך, כי בלי הסכם שכר ראוי יש סכנה כי שנת הלימודים לא תיפתח באופן מלא ולא תתאפשר יציבות במערכת בהיעדר כוח אדם. כבר בשנה החולפת היו ביניכם הורים שחוו את מצוקת המחסור בצוותים כאשר גני ילדים לא נפתחו ימים שלמים עקב מחסור בגננות. יש לנו מצוקה אמיתית של מחסור בצוותי הוראה. חסרים לנו אלפי מורים וגננות לשנה הבאה. הורים יקרים, הצטרפותכם למאבק הזה חשובה. האוצר יכול במיידית למנוע את הפגיעה במערכת החינוך ולשבת לשולחן המשא ומתן. זה מאבק על עתיד הילדים של כולנו".

אמש הודיעה הסתדרות המורים על השביתה, במסגרת החרפת העיצומים במחאה על תנאי השכר של המורים. לפי הודעת הסתדרות המורים, העיצומים יימשכו "עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר". ההסתדרות קוראת לשר האוצר אביגדור ליברמן שלא להמתין ליום ראשון, אלא להכנס למו"מ רציני כבר היום, כאמור. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת".

מתבצר בעמדתו. שר האוצר ליברמן
מתבצר בעמדתו. שר האוצר ליברמן | צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ

בן דוד הוסיפה: "אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר. זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

בהסתדרות המורים אמרו אמש כי נציגיהם מוכנים לשבת "עד שייצא עשן לבן", ומקווים שביום רביעי שר האוצר "ינחה את פקידי האוצר להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר בתגובה: "הנהגת ההורים הארצית דורשת מהסתדרות המורים לעצור לאלתר את השביתה מחר שתפגע קשות בילדים ובהורים. אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם. הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

תגובת משרד האוצר: "משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יביא להקלה להורים ולמשק באמצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות. ההתנהלות של הסתדרות המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו, אינה ברורה לנו כלל וכלל".