גורם בכיר באוצר על המו"מ: "שווה לספוג כמה ימי שביתה"

ביום ראשון יתחדש המו"מ בין האוצר להסתדרות המורים כשנותרו פחות משבועיים לפתיחת שנת הלימודים. גורם בכיר באוצר טוען בשיחה עם חדשות 13 כי ייתכן ששביתה עדיפה כדי להביא הסכם שיביא שינוי וטוען: "יפה בן דוד מסבנת את שרת החינוך"

זמן צפייה: 01:27

ביום ראשון צפוי דיון נוסף בהשתתפות מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד והממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן כדי לפתור את המשבר ולהשיג הסכם שכר חדש למורים. אם גם בו לא תהיה התקדמות, הכדור יעבור לידיים של ראש הממשלה יאיר לפיד.

הפער בין האוצר למורים עומד על 3 מיליארד שקלים. הדיון הדחוף בממשלה שביקשה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון עשוי להיראות כמעין כלכלת בחירות וכרגע הכיוון הוא פנייה לבית הדין לעבודה אם לא יהיה פתרון. התקווה היא שזה יהווה סולם לירידה מהעץ.

חילופי ההאשמות נמשכים ובהמשך לדברי שרת החינוך שבמשרד האוצר אדישים לאפשרות של שביתה, גורם בכיר באוצר אומר הערב (שישי) לחדשות 13 ששווה לספוג כמה ימים של שביתה כדי להציג הסכם שיביא שינוי ויתקן את העיוותים במערכת. לדברי אותו גורם, יפה בן דוד מסבנת את שרת החינוך.

שרת החינוך, ד''ר יפעת שאשא-ביטון
שרת החינוך, ד''ר יפעת שאשא-ביטון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר האשים שר האוצר אביגדור ליברמן את הצדדים ואת יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, שהוא גם חבר מרכז ליכוד.

"נדהמתי לשמוע את ההאשמות הקשות כלפי משרד האוצר על ידי ביבס", כתב ליברמן. "אותם האשמות לא נשמעו במשך 12 שנות נתניהו שבהן נבנו בממוצע 3,400 כיתות בשנה לעומת 4,800 כיתות בשנה האחרונה. תחת שלטונו של נתניהו לא הועלו מצידו של ביבס טענות כלפי הממשלה על כך שלא הצליחה לחתום על הסכם קיבוצי מקיף עם הסתדרות המורים מאז שהסתיים בשנת 2016".

ליברמן הבהיר גם כי "אני מציע שנפסיק עם הפוליטיזציה והפופוליזם על גבם של המורים, ההורים והילדים ונשמור על שיח ענייני בלבד. אני מקווה שיהיו בשורות טובות למען מערכת החינוך כולה כבר בתחילת שבוע הבא".

אתמול התפוצץ שוב המשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים כשלא הושגה התקדמות. במשרד האוצר האשימו גם את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ואמרו כי גם יפה בן דוד הגיעה לפגישה שהייתה לדבריהם "לא עניינית".