אזורי רישום, צמצום פערים ומעמד המורה: תוכנית קיש למערכת החינוך

שר החינוך הציג את עיקרי התוכנית האסטרטגית שלו ליציאת המערכת מהמשבר המתמשך, ובהם הכנסת מאות מורים-חיילים וקיצור ההכשרות על מנת להתמודד עם המחסור בכוח האדם, והקצאת מעל מיליארד שקלים תקציב תוספתי לחינוך המיוחד. על הוויכוח הפוליטי אמר: "לכפות דעה ולהוביל מהלך חד צדדי זה פגיעה בחופש הביטוי ובפלורליזם"

שר החינוך יואב קיש מציג את התוכנית למערכת החינוך

שר החינוך יואב קיש הציג היום (ראשון) את עיקרי התוכנית האסטרטגית שלו ליציאת מערכת החינוך מהמשבר המתמשך בו היא נמצאת, ובהם הכנסת מאות מורים-חיילים וקיצור ההכשרות על מנת להתמודד עם המחסור בכוח האדם, הקצאת מעל מיליארד שקלים תקציב תוספתי לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי רישום בבתי הספר.

על מנת לפתור את בעיית המחסור בכיתות הלימוד החליט שר החינוך כי ערים שיש להן כסף יקבלו היתר לבנות כיתות, ויקבלו החזר עתידי. בנוסף החליט קיש על חיזוק מעמד המורה, והכריז כי הוא תומך בקימת התלמידים כשמורה נכנס לכיתה, נושא שיישאר לשיקול דעתם של המנהלים.

בנוסף, תקודם תוכנית חדשה שתפקידה לצמצם את הפערים, ויושקעו משאבים בשיעורים פרטניים ולימוד בקבוצות מצומצמות. בנוגע לבעיית האלימות בבתי הספר, הודיע שר החינוך על גיבוי למנהלים שירצו להרחיק תלמיד או לפטר מורה שינהג באלימות.

השר התייחס גם לוויכוח הפוליטי, ואמר כי הוא חושב שמערכת החינוך צריכה להישאר מחוץ לוויכוח. "מהלך של גורמים מסוימים לקחת את הנושא מדיון ולנסות לכפות דעה ולהוביל מהלך חד צדדי זה פגיעה בחופש הביטוי ובפלורליזם", אמר השר, "זה בסדר לפעול מחוץ לשעות האקדמיה לקחת את האקדמיה לאקט פוזיטיבי זו טעות קשה והנושא ייבחן".

שר החינוך יואב קיש מציג את התוכנית למערכת החינוך
שר החינוך יואב קיש מציג את התוכנית למערכת החינוך

עוד אמר השר קיש: "אני רואה חשיבות רבה ומשמעותית ביותר במאמץ לצמצום הפערים ומתן הזדמנות שווה במערכת החינוך. לשם כך אני פועל לקידום שיעורים פרטניים לכל ילד, לימוד בקבוצות משותפות, חיזוק הפריפריה החברתית בדגש על לימודי השפה. שמח לבשר שתקציב החינוך שיאושר בתקציב המדינה הקרוב הוא הגדול ביותר שידעה מערכת החינוך מאז הקמתה".

מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, התייחס לרפורמת הבגרויות של השרה הקודמת יפעת שאשא-ביטון ואמר: "לא הביאה שום סטנדרט שיכולת לסיים שנה ולהגיד איפה נמצא התלמיד. צריכה להיות בקרה חיצונית שאומרת איפה נמצא התלמיד ולאן הוא שואף להגיע. לא הייתה לרפורמה ישימות בשטח, בגלל זה ביטלנו אותה. כל מתווה שנביא נבדוק האם הוא בעל יישום בשטח. חד משמעית ביטלנו את הרפורמה. מה שלא טוב נעיף".