בלי ציונים ובלי אסיפות הורים: ארגון המורים מחריף את העיצומים

באיגרת ששיגר יו"ר ארגון המורים רן ארז לשר החינוך, שר האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי, הוא הודיע על החרפת העיצומים החל מיום ראשון הקרוב, בשל אי עמידה בהסכמות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנה"ל ב-1 בספטמבר 2023. עם זאת, עקב רצונם "לא לעשות זאת על גבם של התלמידים", המורים לא ישבתו - אלא ינקטו בצעדים אחרים

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יחריף את העיצומים. יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

באיגרת ששיגר היום (חמישי) יו"ר ארגון המורים רן ארז הוא הודיע על כך שהארגון יחריף את העיצומים החל מיום ראשון הקרוב, עקב אי עמידה מצד האוצר לטענתו בהסכמות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר 2023. עם זאת, עקב רצונם "לא לעשות זאת על גבם של התלמידים", לא יקיימו המורים שביתה, אלא ינקטו בצעדים שבהם לא יחושבו ציונים. כמו כן, לא תהיה פעילות כלל אחרי שעות הלימודים, ולא יערכו אסיפות הורים, הכנה לפולין ומפגשים נוספים. את האיגרת שיגר ארז אל המורים חברי הארגון, ואל שר החינוך יואב קיש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואל יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.

באיגרת פירט עוד ארז: "לאחר משא ומתן עקר של כשנה וחצי לכריתת הסכם שכר חדש, עמדנו להשבית את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר 2023. רק ערב פתיחת שנת הלימודים הסכימו משרד האוצר ומשרד החינוך על מתווה כלכלי, תוך התחייבותם שעד 1 בדצמבר נסיים את המו"מ בדבר הסעיפים השונים וחלוקת הכסף לסעיפים השונים".

"עד עצם היום הזה האוצר מסרב לכל סעיף, ומתנה את הסכמתו בדרישות שארגון המורים יסכים על פגיעה בביטחונם התעסוקתי והכלכלי של המורים בחינוך העל יסודי, בדבר הדרישות הבאות: חוזים אישיים למורים ומנהלים תוך פגיעה גם בעבודה המאורגנת; קיצור הליך הפיטורין; חלוקת תפקידים לא מוגדרים סטטוטורית למקורבים ותגמולם, והיענות רק למקצת הדרישות הכלכליות לסעיפים אותן ביקשנו ועליהן דיברנו במשך קרוב לשנתיים".

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יש בכך סחטנות מצידם", הוסיף ארז, "הם מחזיקים את השכר המגיע לנו, והמורים הופכים לבני ערובה, על מנת שנסכים לשינוי מבנה העבודה ולפגיעה בביטחון התעסוקתי והכלכלי של המורים. יש בכך תחילת הפרטת מערכת החינוך בהתאם למדיניות משרד האוצר המושפע מעקרונות פורום קהלת. לא  נסכים לזה בשום פנים ואופן".

עם זאת, הדגיש ארז כי "אין צורך לספר לכם איך עבדנו בכל התקופות בהן הייתה מצוקה, גם במלחמה הזאת - בה יש גם תלמידים ומורים שפונו מבתיהם, גם מורים בבתי ספר שהתפרקו, גם עבודה בזום, גם צורך בנסיעות של אלפי ק"מ למקומות החדשים בהם מלמדים המורים ללא החזר הוצאות נסיעה ריאליות ועוד. לא שמענו כל מילה של הערכה על כך מהמעסיקים ומההורים. כעת, כשאנו מבקשים לעמוד על  זכויותינו, תוקפים את המורים. אין ברירה, נאלצים לחדש את המאבק".