יום רביעי לשביתה בתיכונים: "נתניהו, הגיעה העת להיכנס לאירוע"

אחרי שאמש הסתיימה פגישה נוספת בין האוצר למורים ללא הסכמות, ולאחריה טען בכיר באוצר כי יו"ר ארגון המורים רן ארז "הגיע עם דרישות חדשות שמנוגדות לסיכומים הקודמים" - פנו ההורים לנתניהו

כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון
כיתה ריקה בבית ספר בתל אביב. ארכיון | צילום: פלאש 90

השביתה בתיכונים נכנסה הבוקר (רביעי) ליומה הרביעי - זאת בעקבות אי-הסכמות בין ארגון המורים למשרד האוצר. במסגרת המשא ומתן, התקיימה אמש פגישה נוספת שהסתיימה ללא הסכמות, שלאחריה טען בכיר באוצר כי יו"ר ארגון המורים רן ארז "הגיע עם דרישות חדשות שמנוגדות לסיכומים הקודמים". על רקע המלחמה, החל מהבוקר יוחרגו בתי ספר ברמת הגולן ובגליל העליון - שם התחילו היום התלמידים את שנת הלימודים. הנהגת ההורים הארצית קראה אחר הצהריים לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הגיעה העת להיכנס לאירוע".

ההורים הוסיפו: "יו"ר ארגון המורים ושר החינוך הודו בכישלונם המהדהד ומזלזלים בפומבי בילדים שלנו ובמערכת החינוך. עבור רבים מתלמידי התיכון היעדר מסגרת חינוכית שנותנת להם גם מענים רגשיים וחברתיים, הינה מציאות קשה - לעיתים אף מסוכנת. הזלזול שהביע יו"ר ארגון המורים בנזקי השביתה הוא לא ראוי ומצער".

"דבריו של רן ארז על הימשכותה הצפויה של השביתה, ודברים דומים שאמר אתמול שר החינוך יואב קיש, הינם בגדר תזכורת נוספת לכך שחשוב שאתה תכנס לסוגיה בכל כובד משקלך, תכנס את הצדדים ולא תאפשר לשביתה להימשך חודשים רבים על גב התלמידות והתלמידים".

"ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר, שר החינוך ויו"ר ארגון המורים, שניהלו את המשא ומתן עד כה - נכשלו. כעת זו אחריותך לפעול ומהר".

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש אמר היום כי "השביתה של רן היא על אגו, לא על נושאים אחרים. הוא חזר בו מכל ההסכמות שהיו. חוזים אישיים זה כלי שישביח את מערכת החינוך ולא יפגע בעבודה המאורגנת. המורים לא יקבלו שכר ממש לפני החג - זו פגיעה קשה ומיותרת בהם. יותר ויותר מורים מבינים את זה. הם פונים אלינו, הם בלחץ. קרן השביתה של רן לא מאפשרת פיצוי למרבית המורים. הוא גורר לנזק שלא נוכל לצאת ממנו בזמן מלחמה. אני מודאג כי אני רואה שרן רוצה לקחת אותנו לשביתה ארוכה. לא אכפת לו מהמורים ולא אכפת לו מהנזק שייגרם".

רן ארז השיב אש לקיש: "הפוסל במומו פוסל. קיש עושה מעשה זימרי ומבקש שכר כפנחס, קרי עושה מעשה פסול ואסור אבל רוצה שכר של מעשה חסד. ארגון המורים פתח בשביתה כדי להגיע להסכם ולא על מנת לשבות. השביתה היא אמצעי ולא מטרה ומי שהביא אותנו לשביתה אלה סמוטריץ׳ וקיש, שמשכו את המו״מ קרוב לשלוש שנים ולא עמדו בסיכומים איתם שנקבעו בלחיצת יד"?.