גם מחר ומחרתיים: אין לימודים, נדחתה פתיחת שנה"ל האקדמית

לאחר הערכת מצב משותפת עם פיקוד העורף, הודיע שר החינוך קיש כי הלימודים ופעילויות החינוך בכל המסגרות ברחבי הארץ לא יתקיימו ביומיים הקרובים. חזרה הדרגתית צפויה החל מיום רביעי, בכפוף להערכת מצב

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאור המצב הביטחוני ולאחר הערכת מצב במשרד החינוך בשיתוף עם פיקוד העורף, שר החינוך יואב קיש הודיע הבוקר (ראשון) כי לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוך ביומיים הקרובים (שני-שלישי) בכל מסגרות החינוך בארץ, כולל החינוך המיוחד, בשל המורכבות הביטחונית. כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית ספריות, טיולים וסיורים. הנהלת המשרד הנחתה את צוותי ההוראה ליצור קשר עם משפחות הילדים והתלמידים בבתיהם לצורך תמיכה וחיזוק. חזרה הדרגתית ללימודים צפויה החל מיום רביעי הקרוב, בכפוף להערכות המצב.

במקביל, וועד ראשי האוניברסיטאות הודיעה היום על דחייה של פתיחת שנת הלימודים האקדמית לתאריך 22 באוקטובר 2023, והוסיפו: "אנו נושאים תפילה לשלומם של סטודנטים, סטודנטיות וחברי הסגל הרבים אשר גויסו לשירות מילואים בעקבות המתקפה הרצחנית על ישראל מאז אתמול בבוקר, שישובו בשלום במהרה".

"ליבנו עם משפחות הנרצחים. אנחנו שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים ומלאי תקווה שכל החטופים, השבויים והנעדרים ישובו במהרה. אנו מחזקים את ידי כל העושים לילות כימים להשיב את הביטחון, השקט והשגרה למדינת ישראל", אמרו בוועד.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבצע "חרבות ברזל" נכנס היום ליומו השני, כאשר חיל האוויר תוקף ברצועת עזה. גם גבול הצפון מתחמם, ופצצות מרגמה נורו מלבנון לשטח ישראל באזור הר דב. הלילה שוחררו כלל בני הערובה שהוחזקו בידי מחבלי חמאס, בחדר האוכל של קיבוץ בארי ובעיר אופקים. כמו כן, הושגה שליטה על תחנת המשטרה בשדרות, ועשרה מחבלים חוסלו.

לפחות 700 ישראלים נרצחו מאז תחילת המלחמה ו-2,048 נפצעו, מהם 19 במצב אנוש, 330 במצב קשה ו-396 במצב בינוני. עשרות ישראלים, בהם חיילים, אזרחים, נשים, קשישים וטף, נחטפו ומוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה.