שר החינוך מקדם: תוספת של אלף מאבטחים למוסדות חינוך

פרסום ראשון: עקב המצב הביטחוני, השר קיש הנחה את אגף הביטחון של משרדו לדרוש מהמשרד לביטחון לאומי להוסיף כאלף מאבטחים למוסדותיו אשר חסר להם מאבטח, בעלות של מיליארד שקלים. יש הסכמה בין משרד החינוך למשטרה, כשעדיין נדרשת הסכמה של השר בן גביר על אף שמדובר בצעד בכיוון הנכון, כלל לא בטוח שהבעיה תיפתר בזכות המהלך

זמן צפייה: 01:55

פרסום ראשון: עקב המצב הביטחוני, שר החינוך יואב קיש הנחה את אגף הביטחון של משרדו לדרוש מהמשרד לביטחון לאומי להוסיף כאלף מאבטחים למוסדותיו, בעלות של מיליארד שקלים - כך פורסם הערב (שישי) במהדורה המרכזית. מדובר במוסדות אשר נמצאים בערים מעורבות ורוצים להוסיף מאבטח, מוסדות שיש בהם יותר מאלף תלמידים, שיש בהם פחות ממאה ילדים, אשכולות גנים או חינוך מיוחד ואלה במגזר הערבי שאינם מאובטחים.

מדובר בצעד בכיוון הנכון אך לא בלי סייגים כיוון שכלל לא בטוח שיצליחו לאייש את כל התקנים החסרים עקב מחסור אדיר במאבטחים עוד מלפני המלחמה, ויש גנים רבים שעלולים להישאר בלי מאבטח. ראינו כבר בעבר שמשרד החינוך אישר באופן חריג לגייס הורים מתנדבים חמושים כדי לחזק את מערך האבטחה. בנוסף, עדיין יש את סוגיית המיגון הלוקה בחסר בלא מעט יישובים.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

למרות זאת, כרגע יש הסכמה על המהלך בין משרד החינוך למשטרת ישראל, אך עקב תוספת התקציב הלא מבוטלת של מיליארד שקלים עבורו, עדיין ממתינים לאישור סופי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כדי לקבל את התקציב הנדרש מהאוצר.