רן ארז נגד יפה בן דויד: "מנסה לשכנע מורים לשבור שביתה"

ברקע המשך המגעים המתנהלים בניסיון למנוע שביתה בבתי הספר התיכונים, שיגר יו"ר ארגון המורים מכתב בו תקף את מקבילתו בהסתדרות המורים - והאשים אותה בפגיעה במורי החינוך העל-יסודי. עוד כתב ארז: "מתברר שהסתדרות המורים פונה למורים ומשדלת אותם לשבור שביתה ולהחליש את כוח העבודה המאורגן"

יו"ר ארגון המורים רן ארז ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד
יו"ר ארגון המורים רן ארז ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעוד שהמגעים בין ארגון המורים למשרד האוצר נמשכים בניסיון למנוע שביתה בתיכונים ב-1 בספטמבר, שיגר הערב (רביעי) יושב הראש רן ארז מכתב למורים שבו תקף את מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "מתברר שבמקביל למאבק העיקש של ארגון המורים לטובות מורות ומורי החינוך העל-יסודי, פועלת הסתדרות המורים ביחד עם המעסיקים על מנת לפגוע במורי החינוך העל-יסודי, לסכל את המאבק לטובתכן ולטובתכם ולהכשיל את עוצמת המאבק שמנוהל למען המורות והמורים", כתב - והוסיף: "חמור מכך, מתברר גם שהסתדרות המורים פונה למורים ומשדלת אותם לשבור שביתה, ולהחליש את כוח העבודה המאורגן".

"במעשים אלה", הוסיף ארז, "בניסיונה לפגוע במורות ומורים ובמאבק לטובתכן/ם, מפרה הסתדרות המורים את כללי הברזל המחייבים כל ארגון עובדים, ובוודאי ארגון מורים, וחותרת תחת חובתה לשמור, להגן ולעשות כל שניתן לטובת ולא כנגד, מורות ומורי מערכת החינוך".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בנוסף התברר", המשיך, "שארגוני מקלדת שממומנים ע"י פורום קהלת, שפועל לפרק את העבודה המאורגנת, מנסים לשבור את לכידות השורות של מורות ומורי החינוך העל יסודי ומפיצים את מכתבו של הממונה על השכר במשרד האוצר שקורא למורים לשבור שביתה. אני מקווה שהסתדרות המורים תתעשת ותעסוק אך ורק בפעולות לטובת המורות והמורים, ותחדל מפעולותיה נגד עובדי ההוראה בישראל, ללא קשר להשתייכותם הארגונית".