בשל טעות: אלפי מורים במילואים לא קיבלו תוספת שכר מ-7.10
פרסום ראשון: במשך חודשים ארוכים, מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, לא קיבלו כ-6,000 מורים המשרתים במילואים תוספות שכר המגיעות להם על-פי דין. במשרד החינוך מודים בטעות ומתחייבים: "התשלום יועבר רטרואקטיבית בתחילת החודש הבא"
פרסום ראשון: זעם בקרב אלפי מורים שמגויסים למילואים בעקבות טעות במשרד החינוך שגרמה לעיכוב בהעברת תוספות השכר מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר - בסכום שנאמד בכ-70 מיליון שקלים. מדובר בתוספות שכר של בין אלפי לעשרות אלפי שקלים לכל מורה, שנותרו בלעדיה בתקופה מאתגרת זו, שבה שר החינוך יואב קיש מרבה להצהיר על מחויבותו ללוחמים ולמשרתי המילואים.
על-פי החלטת בית הדין לעבודה מ-2015, כל משרת מילואים המועסק בשירות המדינה זכאי לתוספת שכר עבור שירות בסופי שבוע. בעוד שמרבית משרדי הממשלה מיישמים הנחיה זו באופן שוטף, מתברר כי במשרד החינוך לא הוסדרו התשלומים עבור כ-6,000 מורים מילואימניקים.

בדיון בסיבות למחדל עלתה הטענה כי ייתכן שהריכוזיות במשרד החינוך - המשמש גם כמעסיק, גם כרגולטור וגם כגורם המתקצב והמפקח - היא שמובילה לקשיים בירוקרטיים מסוג זה, מה שמעורר קריאות מצד גורמים שונים לבצע רפורמה במבנה המשרד.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פעל בחודשים האחרונים להשלמת ההתאמות הנדרשות לצורך יישום התשלום לעובדי ההוראה משרתי המילואים. התוספת המגיעה להם תשולם רטרואקטיבית, והם יראו אותה כבר בתחילת החודש הקרוב".


