נתניהו בחידון התנ"ך: "תמיד נדרשים לזכור שאנשים אחים אנחנו"

אמונה כהן מאולפנת בהר"ן בגדרה זכתה בחידון המסורתי שהתקיים בירושלים, בנוכחות ראש הממשלה, יו"ר הכנסת אוחנה ושר החינוך קיש, ועמד בסימן "75 שנה למדינת ישראל". קיש נשא דברים וטען כי "לימוד התנ"ך אינו הדתה", השרה לשעבר שאשא-ביטון תקפה: "פשוט תתחיל לומר אמת, הקמפיין הסתיים"

זמן צפייה: 00:31

יום העצמאות ה-75: חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ג התקיים היום (רביעי) בירושלים, זו הפעם ה-60. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ומנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל.

אמונה כהן, תלמידת כיתה י"א מאולפנת בהר"ן, היא הזוכה הגדולה בחידון התנ"ך, וסגנית כלת התנ"ך העולמי היא נטע לקס תלמידת כיתה י"א מאולפנת בני עקיבא שירת הים, בנווה צוף. במקום השלישי עומר קדר-ישראל, ובמקום הרביעי סיימה תמר דהן מארה"ב.

אמונה כהן, הזוכה בחידון התנ''ך העולמי
אמונה כהן, הזוכה בחידון התנ''ך העולמי

ראש הממשלה נתניהו אמר: "מזל טוב לזוכות שלנו, רואים שהן נטועות באמונה. הרבה ברכה לכן. אני רוצה לברך גם את חבר השופטים שעמלו ועזרו לנו במעמד היפה הזה. המעמד הזה הוא מעמד מכונן שצריכים להיות שותפים לו כל חלקי העם. המסע המשותף, בן אלפי השנים, של עם ישראל החל בצעד קטן אחד. אברהם אבינו, בהיותו בן 75, עזב את חרן ובעקבות הצו "לך-לך" הגיע לארץ-ישראל. מה-75 ההוא, עד 75 הזה - 75 שנות עצמאותה של מדינת ישראל. כולנו, כל שבטי האומה, עוברים את המסע הזה יחד".

"עכשיו 'יחד', אתם אולי יודעים, זה גם ראשי-תיבות של המילים: יש חילוקי דעות. לא על הכל אנחנו מסכימים. אבל גם כשאיננו מסכימים אנחנו תמיד נדרשים לזכור, ש"אנשים אחים אנחנו". אמר את זה אברהם ללוט. את הפסוק הזה "אנשים אחים אנחנו" הזכרתי שוב ושוב בתקופה האחרונה".

שר החינוך יואב קיש נשא דברים, ואמר: "מגמה חדשה השואפת להתאים את תכניות הלימוד לצרכיה של מדינת ישראל בעולם משתנה, הובילה להיחלשות מעמדו של התנ"ך במערכת החינוך של ילדי ישראל. משרד החינוך בראשותי יוביל מגמה שונה. אנחנו רואים בתנ"ך יצירת מופת בעלת חשיבות עליונה לקיומו של העם היהודי ומדינת ישראל. לימוד התנ"ך אינו הדתה".

שרת החינוך לשעבר, יפעת שאשא-ביטון התייחסה לדבריו של קיש: "חשוב ששר החינוך יכיר את עשרת הדיברות. קל וחומר כשהוא מדבר בחידון התנ״ך העולמי. אז ככה קיש, הדיבר התשיעי אומר "לא תענה ברעך עד שקר" העונש המקורי מלקות, אבל אנחנו ברוח פיוס ואחדות. דחילק מספיק עם השקרים. במקום לשקר וללכלך על אחרים, פשוט תתחיל לומר אמת, אם לא גילו לך הקמפיין הסתיים".

חידון התנ''ך העולמי
חידון התנ''ך העולמי | צילום: חיים צח / לע''מ

הסוכנות היהודית שותפה לחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי ולהכנות שנערכות לקראתו בכל שנה בקהילות היהודיות ברחבי העולם. השנה עמד החידון בסימן "75 שנה למדינת ישראל", והשתתפו בו 16 נערים ונערות

חבר השופטים כולל את: יו"ר הכנסת ויו"ר חבר השופטים של החידון אמיר אוחנה, יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל, יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג, יו"ר הקרן הקיימת לישראל יפעת עובדיה-לוסקי, יעל שבח מחנכת ופובלציסטית, רותי טורצקי, מרצה בנושא קיבוץ גלויות ומפיקת קומיקס על יהדות אתיופיה, גלעד גבריהו, בנו של מייסד החידון חיים גבריהו, יואב שלוסברג, חתן תנ"ך ויו"ר צוות כותבי השאלות והלל כהן, חתן התנ"ך מאשתקד.