ארגון המורים: "המו"מ פוצץ; שר החינוך אחראי לשביתה ב-1 בספטמבר"

רגע לפני 1 בספטמבר, שר החינוך יואב קיש הניח מתווה להסכם שכר בפני ארגון המורים והאוצר, הכולל תוספת של 2,000 שקלים לכל מורה. יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף אותו בחריפות, ואמר כי "אין מתווה 'חדש', יש נסיגה חמורה מהמתווה הפוגעני "'הישן'". קיש: "הצד שיבחר לסרב למתווה יוכיח שטובת המורים וטובת המדינה לא לנגד עיניו"

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפני 1 בספטמבר - המשבר מחריף: שר החינוך יואב קיש הניח היום (שלישי) מתווה להסכם שכר בפני ארגון המורים והאוצר, הכולל תוספת של 2,000 שקלים לכל מורה. יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף את קיש בחריפות, ואמר כי "אין מתווה 'חדש', יש נסיגה חמורה מהמתווה הפוגעני "'הישן'", והוסיף: "כך נראה שר חינוך כושל, קיש מתגלה שוב כבובה של סמוטריץ'".

ארגון המורים מסר הערב כי "שר החינוך והממונה על השכר באוצר הודיעו הרגע שללא הסכמת הארגון לחוזי קבלן אין מה לדבר על הסכם ולמעשה פוצצו את המשא ומתן. שר החינוך נכח דקות בודדות ולמעשה לאחר שעות של שיחות עקרות מתברר ש ה ״מתווה״ שהציג אינו אלא ספין תקשורתי, ללא כל כוונה להתפשר. בתקופה בה מחסור חמור במורים מתעקשים באוצר על חוזים אישיים ופיטורי מורים, דבר שאפילו מנכ"ל משרד החינוך הצהיר שאינו משמעותי עבורם. השבתת פתיחת שנת הלימודים היא באחריות הבלעדית של שר החינוך".

שר החינוך יואב קיש במליאת הכנסת
שר החינוך יואב קיש במליאת הכנסת

"הסרנו את המסכות", מסר קיש, "היום הנחתי מתווה שנותן למורים הסכם טוב וראוי, ומחזיר למורים את כל התקציב שהובטח להם. האוצר יהיה חייב לוותר על חלק מדרישותיו. אהיה ברור - הצד שיבחר לסרב למתווה יוכיח הלכה למעשה שטובת המורים וטובת מדינת ישראל לא לנגד עיניו. אני מתקשה להאמין שבתקופת מלחמה, אחד הצדדים ינהג בחוסר אחריות שכזו".

ארז כאמור הגיב בחריפות ואמר: "ככה נראה שר חינוך כושל שחיכה עד היום כדי לפרסם תכנית יחסי ציבור ״חדשה״ שנכתבה על ידי פקידי האוצר כדי להגיד ״הנה אנו מציעים משהו וארגון המורים לא מסכים״. מדובר בספין תקשורתי, תכנית פיקטיבית שאין בינה למו״מ כלום. הכל פייק ליחסי ציבור. אין מתווה ״חדש״ יש נסיגה חמורה מהמתווה הפוגעני ״הישן״ הכל מתואם עם פקידי האוצר - המורים יקבלו 2000 רק בעוד 3 שנים! וגם לא רטרואקטיבית. חוזי הקבלן נשארים, כך גם כל שאר הגזירות חסרות התקדים של האוצר. קיש מתגלה שוב כבובה של סמוטריץ'".

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבוע, הציב ארז אולטימטום כי ללא הסכם מול משרד החינוך ומשרד האוצר לא תיפתח שנת הלימודים בתיכונים, בתגובה שלח שר החינוך יואב קיש מכתב למורי התיכונים בישראל, ופירט על הליך המשא ומתן מול הארגון והבטיח: "שר האוצר התחייב בפניי שלא תהיה כל פגיעה במסגרת התקציב כפי שהובטחה, וזאת למרות הלחצים התקציביים עקב המלחמה".