מעוז: "שיחות על נטיות מיניות - רק מכיתה ט' ובאישור ההורים"

אבי מעוז, האחראי על היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות, מציע לקדם חקיקה שלפיה שיחות על נטיות מיניות יתקיימו רק בכיתות ט'-י"ב ובאישור הורי התלמידים בלבד. האגודה למען הלהט"ב: "המטרה - להפחיד ולסמן את הקהילה הגאה כאויב"

זמן צפייה: 01:49

סערה חדשה בדרך? סגן השר אבי מעוז, האחראי על היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות, מציע לקדם הצעת חוק שלפיה יתקיימו שיחות על נטיות מיניות בבתי הספר רק משכבות כיתה ט' - ורק באישור ההורים.

מעוז ניסח תיקון ל"חוק זכויות התלמיד", שלפיו השיח על זהות מינית ומגדרית יוגבל כאמור לכיתה ט' ומעלה ויותנה באישור מנומק של המנהלים, יידוע של ההורים והסכמה של לפחות 75% מהם - כמו גם הסכמה של כלל התלמידים. המטרה, לפי מעוז, היא "למנוע נזק בלתי הפיך לתלמידים". כיום, יצוין, התכנים הללו מועברים לתלמידים כבר בכיתה ז'.

באגודה למען הלהט"ב מיהרו לתקוף את ההצעה: "כל הורה בישראל צריך להיות מודאג כשאבי מעוז מבקש להשתלט על חינוך ילדיו. המטרה היא להפחיד ולסמן את הקהילה הגאה כאויב שיש להימנע ממנו, באותן טקטיקות בהן השתמשו גדולי הלהט״בופובים מאז ותמיד".

עוד הוסיפו באגודה למען הלהט"ב: "כל פגיעה בנוער הגאה - ולו הקטנה ביותר - תיענה בתגובה שטרם נראתה. זו שעת המבחן של ראש הממשלה ושר החינוך שהבטיחו שלא תהיה פגיעה בקהילה הגאה. חובתם להביע עמדה נחרצת לשמירה על הנוער הגאה".

ח''כ אבי מעוז
סגן השר אבי מעוז | צילום: פלאש 90

גם ב"חושן", ארגון החינוך של הקהילה הגאה, הגיבו על כוונתו של מעוז לקדם חקיקה שמגבילה את השיח על נטייה מינית: "שוב אבי מעוז מוכיח בצורה ברורה את עמדותיו הלהט"בופוביות והמסוכנות כלפי הנוער הגאה בבתי הספר. הניסיון לצייר את סדנאות חוש"ן בבתי הספר כבעיה ולא כפתרון לבטחון הנוער, הוא ניסיון שקרי המונע מרוע ושנאה. סדנאות החינוך לסובלנות מצילות חיים ומאפשרות לנוער להיות בטוח ומוגן בין כתלי בתי הספר.

":אנחנו דורשות מראש הממשלה ומשר החינוך שהבטיחו שלא תהיה פגיעה בנוער הגאה לנקוט עמדה ברורה נגד ההצעות המסוכנות הללו, ולהביע עמדה ברורה בעד ביטחונו של הנוער במערכת החינוך".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, אמר: "ההגבלה החדשה וההזויה של מעוז רק מדגישה כמה חשוב שילדים לא ייחשפו אליו ואל התכנים החשוכים שלו בגיל צעיר. מעוז, טאו, קוסטינר ושאר הרבנים לא הבינו שאנחנו כבר מזמן לא בימי הביניים, ואנחנו חייבים לדפוק להם ברקס עכשיו לפני שיקבלו את מבוקשם ויהפכו את ישראל לתאומה של איראן".