אלימות בבית ספר: 2 תלמידים בב״ש תקפו מורה שהעיר להם • תיעוד

המשטרה איתרה את בני ה-17, שחשודים שתקפו מורה שביקש מהם לשפר את התנהגותם במהלך השיעור. בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי חדשות 13, נראים הנערים מכים את המורה בעוד הוא מנסה להדוף אותם

זמן צפייה: 01:49

האלימות במערכת החינוך: שני תלמידי תיכון בבית ספר בבאר שבע נעצרו היום (שישי) לאחר שעל פי החשד תקפו אתמול מורה שהעיר להם על התנהגותם. השניים, תלמידי כיתה י"א בני 17, שוחררו בהמשך בתנאים מגבילים. בסרטון הבלעדי שהגיע לידי חדשות 13 נראים התלמידים מכים את המורה בעוד הוא מנסה להפריד ביניהם.

מחקירת האירוע עולה כי במהלך ההפסקה אחד המורים העיר לתלמיד שישב על המנוע של המזגן, וביקש ממנו לרדת. לאחר שסירב, הוציא המורה את מכשירו הסלולרי וצילם את התלמיד. בשלב זה, ביקש התלמיד מהמורה למחוק את התמונה אך זה סירב ובין השניים התפתח עימות מילולי שבסופו לטענת המורה ועל פי עדויות שהגיעו למשטרה ירד הנער מהמנוע של המזגן, ניגש למורה והיכה אותו בפניו. במקביל, נער נוסף שהיה במקום זרק על המורה בקבוק מים, השליך את מכשירו הסלולרי מהיד ואיים עליו: "כשתצא החוצה, אני אשנה לך את הפנים". למקום הוזעקו שוטרי משטרת באר שבע המרחב נגב של המחוז הדרומי במשטרה וכעבור זמן קצר איתרו את השנים ועצרו אותם. גורמים המעורים בפרטי האירוע טוענים כי גם התנהלותו של המורה שצילם את התלמיד תיבדק.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-20190503-1326' autoplay='0' credit='' desc='תקיפת המורה בבית הספר בבאר שבע' kid='1_oz2uuruk' duration='23'']

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה אירועי תקיפת עובדי ציבור ופועלת באפס סובלנות להרחקתם מהמרחב הציבורי של חשודים המעורבים באירועים אלו, למען מרקם החיים התקין", מסרה המשטרה.

ממשרד החינוך נמסר כי "אנו רואים באלימות שורש כל רע שיש למגר אותו. לנוכח המקרה, בית הספר יפתח את יום הלימודים בראשית השבוע הקרוב בשיחות הסברה על האירוע ועל ההשלכות הקשות והמסוכנות שבו, ועל ההימנעות שיש לנקוט". כמו כן, ארגון המורים ישבית את השעה הראשונה בתיכון בבאר שבע בתגובה למעשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אותרה גופת צעיר ישראלי שנעלם במהלך שיט בפנמה

כדי להגדיל המכירות: שיחד רופאים שירשמו תרופות ממכרות לחולים

השחקן שגילם את צ'באקה בסרטי מלחמת הכוכבים - מת בגיל 74

חשבון פשוט
חשבון פשוט | צילום: GettyImages

בחודש מארס, מורה מתיכון "עתידים" שבאור עקיבא נחבלה בידה לאחר שניסתה להפריד בין תלמידיה לתלמידים מבית ספר אחר, בקטטה שהתפתחה בבסיס הגדנ"ע צלמון שבגליל התחתון, כך לטענת אורלי יחזקאל, סגנית ראש עיריית אור עקיבא. לאחר האירוע, ארבעה אוטובוסים נשלחו בהוראת ראש עיריית אור עקיבא כדי להחזיר את התלמידים מהמחנה, שמטרתו להכין את התלמידים לגיוס לצבא.

"התלמידים היו בסכנה במחנה הזה. הותקפו על ידי תלמידים מבית ספר אחר", סיפרה יחזקאל לחדשות 13. "הייתה שם תופעה של אלימות מאוד קשה. ראש העיר ראה בחומרה את המקרה הזה, והוא דורש לסגור את המחנה לפעילות עד שיתבררו כל הנסיבות". יחזקאל הוסיפה כי התלמידים שהותקפו, לדבריה, חוו טראומה: "נאלצו לסגור אותם בחדר מחשש לשלומם. מדוע הם היו בסכנה? איפה היו האחראים? המפקדים? המדריכים? ואיך ייתכן שבתוך מחנה צבאי מתרחשת אלימות שמסכנת חיים? התלמידים בטראומה".

כחודש וחצי קודם לכן, אלמונים הציתו את רכבו של מנהל בית ספר בכפר נחף שבגליל העליון ואת רכבה של אשתו. בתיעוד שצולם ממצלמות אבטחה שהוצבו במקום נראים שניים יוצאים מרכב עם מיכלים של חומר דליק, אותו הם שופכים על שני הרכבים, מציתים אותם ועוזבים את המקום בנסיעה. האירוע נחקר וטרם נעצרו חשודים במעשה.