הנתונים מוכיחים: ילדים ערבים נמצאים בסכנה גדולה יותר להיפגע בתאונות

מותו הטרגי, מירי תועה, של עמאר חוג'יראת בן ה-4 עורר שוב את הדיון על מצב החברה הערבית בישראל - ובפרט בקרב ילדים ונוער. כ-60 ילדים בממוצע נהרגים בכל שנה בחברה הערבית בתאונות שונות

זמן צפייה: 05:17

עמאר חוג'יראת בן ה-4 נורה למוות היום (חמישי) בעקבות ירי תועה בעת ששיחק בגן משחקים בביר אל-מכסור שבצפון. לפי הסטטיסטיקה, לילד ערבי יש סיכוי גדול הרבה יותר להיפגע מאירוע כזה - מאשר לילד יהודי.

כ-60 ילדים בממוצע נהרגים בכל שנה בחברה הערבית בתאונות שונות - בכבישים, בבית או בחוץ ומירי תועה. 57% מהילדים והנוער שנהרגו בתאונות בשנת 2020 הם מהחברה הערבית - יותר מכפול מחלקם באוכלוסייה, 21% בלבד.

על פי נתוני ארגון "בטרם", מאז 2016 נהרגו בישראל תשעה ילדים מירי תועה - שמונה מהם היו ערבים. הסיכוי של ילד ערבי להיהרג בתאונה כזאת הוא יותר מכפול מהסיכוי של ילד יהודי. ככלל, שנת 2021 הייתה שנה קטלנית בחברה הערבית, וגבתה 127 קורבנות כתוצאה מאלימות. עמאר הוא הקרבן הראשון בשנת 2022.

מוקדם יותר היום, המשטרה עצרה שני חשודים בירי התועה שהוביל למותו של עמאר בגן השעשועים בביר אל מכסור. ארבעה חשודים נוספים עוכבו לחקירה. העצורים בני 34 ו-35. הירי כוון ככל הנראה לאתר בנייה בקרבת הגן, על ידי עבריינים שביקוש לאיים על בעל העסק. עדי ראייה סיפרו לחדשות 13 כי "שני רעולי פנים הגיעו לאזור, ירו באוויר ולעבר כלי עבודה - ופגעו בפעוט".