העברית, הטכניון ומכון ויצמן ב-100 האוניברסיטאות הטובות בעולם

מדד שנחאי העולמי, המדרג את 500 האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם, קבע כי האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון ויצמן הן בין 100 המובילות - עם שיפור משמעותי במיקומן במדד יחסית לשנה השעברה. דירוג המוסדות נקבע על בסיס מספר קריטריונים - בהם מספר חתני פרס נובל, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי עת יוקרתיים ועוד

הטכניון, האוניברסיטה העברית ומכון ויצמן למדע. המובילות בישראל | צילום: הדס פרוש, אוליבייה פיטוסי, יוסי אלוני/פלאש 90

מדד שנחאי, המדרג את האוניברסיטאות הטובות בעולם, פורסם היום (שלישי) - ומצבה של ישראל השתפר משמעותית מהשנה שעברה. מכון ויצמן למדע זינק מהמקום ה-83 בשנת 2022 למקום ה-67, הטכניון בחיפה, שדורג במקום ה-83, התקדם למקום ה-78 והאוניברסיטה העברית בירושלים - שהייתה במקום ה-85 - ניצבת כעת במקום ה-77. בראש הדירוג נמצאת אוניברסיטת הרווארד, שמוגדרת כמוסד האקדמי הטוב ביותר בעולם. אחריה נמצאת סטנפורד ובמקום השלישי MIT, קיימברידג' הבריטית וברקלי שבקליפורניה. לדירוג המלא לחצו כאן.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון הגיב על פרסום המדד: "מיקומו של הטכניון במדד שנחאי ובמדדים אחרים אינו תכלית לכשעצמה, אך נוכחותו בנבחרת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, והעלייה במיקומו בשנים האחרונות, הן הישג משמעותי וחשוב. זו הכרה בין-לאומית במצוינותו האקדמית והמחקרית של המוסד ועדות להתחדשותו המתמדת.

בית הספר לרפואה בהרווארד
בית הספר לרפואה בהרווארד | צילום: רויטרס

"השנה נציין את שנת ה-100 לפתיחת שערי הטכניון, אנחנו מתבוננים לאחור בגאווה בהישגים שרשם המוסד המפואר הזה מראשיתו ועד היום - ומביטים קדימה מתוך מחויבות עמוקה ואמונה בכוחו של הטכניון להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל לשגשוג ולרווחה".

מדד שנחאי מתפרסם מאז 2003 והוא מדרג כאמור, את 500 האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם (מתוך 2,500 שנבחנות) על בסיס מספר קריטריונים אובייקטיביים בהם מספר חתני פרס נובל ופילדס, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי עת יוקרתיים וביצועים מחקריים נוספים. המדד בוחן גם מדדים בתחומי המדע השונים כמו מדעי החיים, מדעי החברה ועוד.