טענות נגד מורה בבי"ס יוקרתי בשרון – הטריד תלמידות וממשיך ללמד

תלמידות ותלמידים הפגינו במוסד חינוכי בשרון בעקבות תלונה של תלמידה נגד מורה כי הטריד אותה מינית - ודרשו להשעות אותו. בהנהלה טוענים כי אין חשד קונקרטי: "לא לתלות אותו בכיכר העיר"

זמן צפייה: 00:51

מחאה של תלמידות ותלמידים בבית ספר יוקרתי בשרון נפתחה הבוקר (רביעי) בעקבות טענות של תלמידה על הטרדה מינית מצד אחד המורים. התלמידה הגישה תלונה במשטרה, אבל בבית הספר ממשיכים להעסיק את המורה. כמה מהתלמידות אמרו: "אנחנו לא רוצות שזה יקרה לעוד בנות".

אחת התלמידות סיפרה בקבוצת וואטסאפ: "מסתבר שבגלל שכל הסיפור הזה התפוצץ, היו ילדות שהתלוננו שהוא הטריד אותן. הן אמרו שהוא ביקש לבוא איתו לחדר, ניסה להיכנס לסיטואציות אינטימיות איתן, ביקש להיפגש ודברים כאלה. בנות סיפרו לי שהן ממש פחדו ממנו ושהן חיות בפחד שהוא יטריד אותן שוב".

עוד פרסמו התלמידות, כי לטענתן "יש גם ילדה שהתלוננה עליו במשטרה, כי הוא הטריד אותה מינית, ועכשיו יש עליו צו הרחקה ואסור לו להתקרב לאף אחת, והוא כבר לא המורה למתמטיקה שלנו יותר. הבעיה היא שלא פיטרו אותו עדיין, פשוט העבירו אותו לכיתות אחרות, ואנחנו ממש לא רוצות שמה שקרה לנו יקרה גם לעוד בנות, אז יש שביתה".

בבית הספר טענו שנמסר להם ממשטרת ישראל שהנושא הועבר לבחינה, ושבשלב זה אין צורך לנקוט בפעולות אופרטיביות בהתערבות של בית הספר. "כלומר, כפי שהובהר לנו גם בעל פה – אין חשד קונקרטי לביצוע עבירה".

במהלך המחאה, מנהל בית הספר תועד כשהוא פונה אל תלמידה שמוחה: "את לא סומכת עליי שאני דואג שאת תהיי בטוחה? ילדה באה ואמרה שהיא ישבה עם מורה בחוץ, אז בגלל זה את לא בטוחה? מה קרה לכם, השתגעתם? איך הגעתם לזה שהוא אנס אותה? הם ישבו בספסל בחוץ - לא לתלות אותו בכיכר העיר, זו תלונה שאין בה שום דבר".

המנהל הוסיף בפני התלמידים המוחים: "מישהי באה ומתלוננת על מישהו אז מרחיקים אותו? זה לא עובד ככה, אתם צריכים לסמוך עלינו שאנחנו מגינים עליכם, מה אנחנו נפקיר את התלמידות שלנו?".

ממשרד החינוך נמסר כי "הבטחת מוגנות התלמידים בתוך מוסדות החינוך מהווה עקרון יסוד, ולאור זאת המשרד נוקט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שמירה על עקרון חשוב זה. במקרה הנדון, המשרד התייחס בכובד ראש לתלונות, ומיד עם קבלתן הן טופלו באופן מידי. בתוך כך, כדי להבטיח את שלומם ומוגנותם של התלמידים, נערכה בינם לבין המורה הפרדה. הנושא הועבר לחקירת המשטרה והמשרד עומד עימם בקשר כדי ללוות את הנושא ולפעול בהמשך בהתאם".