בצל 7 באוקטובר: קיש יכריע האם תלמידים יחויבו להיבחן על השואה

לאחר ההחלטה הראשונית כי תלמידים לא יחוייבו להיבחן במבחן הבגרות בהיסטוריה על נושא השואה, שר החינוך השהה את ההחלטה וייבחן את העניין מחדש. "נושא רגיש ומורכב, שעלול לעורר קושי בקרב תלמידים שחוו טלטלה", נמסר ממשרד החינוך

תלמידיים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים (אילוסטרציה) | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר טענות שהעלו הורים ומורים לאור אירועי 7 באוקטובר, מרכזת מקצוע ההיסטוריה במשרד החינוך ביקשה לאפשר לתלמידים לבחור שלא להיבחן בפרק השואה בבגרות בשנת הלימודים הנוכחית. לאור רגישות הנושא, הנחה היום (ראשון) שר החינוך יואב קיש להשהות את ההחלטה, ולבחון את הדברים פעם נוספת.

"נושא השואה הינו רגיש ומורכב, ובתקופה זו אף עלול לעורר קושי בקרב תלמידים שחוו טלטלה. יחד עם זאת, מדובר בנושא שהינו מרכיב עיקרי בבנייתו כעם וכמדינה. על כן, הנושא ייבדק וההחלטה תתפרסם בהמשך", נמסר ממשרד החינוך.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן, התייחס להחלטה הראשונית לבטל את החובה להיבחן על נושא השואה, ואמר: "דווקא עכשיו אחרי אירועי 7 באוקטובר, חשיבותם של לימודי השואה רק עולה, ומתחדד הצורך להבהיר עוד יותר את ההבחנה בין אירועי השואה לבין האירועים שעברנו בחודשים האחרונים. אני קורא למקבלי ההחלטות - יש לשקול מחדש את ההחלטה וליצור הנחיה נכונה שתתרום לידע, לחוסן האישי ולחינוך של התלמידים ולא תפגע בהם. תלמידי ישראל חייבים להצטייד במידע ובעובדות לנוכח גילויי האנטישמיות החדשה שאנו חווים מכל עבר".