הורים לבנט: "להדיח את המנהלת"

בעקבות חקירה המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות, הועברה פנייה לשר החינוך בנט ועיריית תל אביב בדרישה לפטר את מנהלת בית הספר בו הועסק

שמאי בדיון בהארכת מעצרו

פרשת המורה החשוד בעבירות מין: לאחר שמנהלת בית הספר בתל אביב בו הועסק המורה טענה בריאיון בלעדי עם כתבנו גיא פלג כי לא היו סימנים מחשידים למעשים שיוחסו למורה, מספר בני אדם שהזדהו כהורים לילדים הלומדים בבית הספר העבירו פנייה לשר החינוך נפתלי בנט ולעיריית תל אביב בדרישה להדחת המנהלת. "אנו מביעים בזאת אי אמון במנהלת בית הספר ודורשים בזאת את הדחתה המידית מתפקידה", טענו.

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: 123 RF

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

קבוצת ההורים הקימה עצומה ברשת בה ביקשו לזכות בתמיכה לדרישתם. "איננו מרגישים בטוחים עוד לשלוח את ילדינו לבית הספר לאחר שאנשי החינוך ובראשם המנהלת לא השכילו לזהות את כל הנורות האדומות שהיו אמורות להידלק במהלך השנתיים האחרונות, ולפעול בהתאם - זאת בהתאם לפרסומים באמצעי התקשורת", כתבו. "על אף שבמישור הפלילי האירועים ייחקרו וימוצו על ידי רשויות החוק, אין הדבר מפחית מאחריותה המקצועית, האתית, והאישית של מנהלת בית הספר אשר 'נרדמה במשמרתה' וכשלה בשמירה על שלום ילדנו?".

ההורים שטחו מספר טענות המצדיקות לדבריהם את דרישתם. בין השאר תהו ההורים "הכיצד יתכן שמורה מחבק ילדים, מנשקם ומושיבם בחיקו ועל ברכיו בביה"ס, והנהלת ביה"ס אינה מציבה גבולות גופניים ברורים גם למורה עצמו וגם לתלמידיו? כיצד אופשרה העסקתו תחת התפיסה כי מדובר בהתנהגות 'אבהית' בלבד? האם יתכן שהנהלת בית הספר העסיקה מורה מבלי שהציג בפניה תעודת יושר מיד עם תחילת העסקתו? על פי פרסומים באמצעי התקשורת, תעודת יושר הומצאה להנהלת ביה"ס רק בינואר 2017 בעוד ששאול שמאי החל עבודתו בביה"ס כבר בדצמבר 2015! אם כך אכן היה הדבר, ומבלי קשר לרשום בתעודת היושר, הרי שהנהלת ביה"ס אפשרה העסקתו של אדם במשך למעלה משנה, מבלי שהומצאו תעודות.
האם הנהלת ביה"ס פנתה למוסדות חינוך קודמים בהם עבד המורה? לאור ההתנהגויות הבלתי ראויות שהתנהלו בשטח ביה"ס מן הראוי היה לבצע בדיקה שכזו".

בנוסף טענו כי "הנהלת ביה"ס נרדמה בשמירה בהתנהלותה השאננה והמתירנית ואפשרה לארועים חמורים ביותר להתרחש מתחת לאפה! מנהלת ביה"ס האמונה על מוגנותם הפיסית והנפשית של ילדנו כשלה בתפקידה ועל כן עליה לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר. ככל ולא תעשה זאת המנהלת, אנו ההורים דורשים את הדחתה המיידית".

צפו בדברי מנהלת בית הספר
צפו בדברי מנהלת בית הספר | צילום: חדשות 2

"שמועות זדוניות"

במסגרת הריאיון עמה, הגיבה המנהלת לראשונה לאירועים והבהירה כי לא ידעה דבר על המתרחש - וכי יש בידיה מסמכי אישור העסקה של המורה במוסד החינוכי. "אני כל כך מנסה לייצב את בית הספר ולהפסיק את הפגיעה בילדים", אמרה המנהלת. "באמת לא היה שום סימן מחשיד. אף אחד, לא אני ולא הצוות, לא ראינו שום דבר חשוד. אלה שמועות זדוניות ובלתי נסבלות". בהתאם לדבריה של המנהלת, במשטרה הבהירו כי במשטרה אין כוונה לחקור את המנהלת או מי מסגל בית הספר.

עוד טענה המנהלת בשיחה עם חדשות 2, כי בידיה יש את כל המסמכים מהמשטרה שמעידים על כך שמותר היה לה להעסיק את המורה החשוד. ב"אולפן שישי" הערב חשפנו מסמך של משרד החינוך משלשום, 7 ביוני, בו נכתב במפורש כי בעניינו של המורה, שאול שמאי, מתנהלת חקירה וכי יש לו רישום פלילי - אולם אין לו עבר של עבריינות מין. המשמעות: לו היה מבקש להתקבל לבית הספר על סמך הטופס הזה לפני יומיים - סביר שהיה מתקבל.

שמאי בדיון בהארכת מעצרו
שמאי בדיון בהארכת מעצרו

"לא מדובר בנגיעות תמימות, הוא נגע באיברים אינטימיים"

ביום חמישי התיר בית המשפט לפרסם כי שאול שמאי, בן 49 מראשון לציון, הוא המורה החשוד בביצוע עבירות מין בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. שמאי הגיש בקשה לבית משפט לצו איסור פרסום על שמו, אך בקשתו נדחתה.בית משפט השלום בתל אביב האריך שלשום בשבעה ימים את מעצרו של שמאי, החשוד בביצוע מעשים מגונים בלפחות 10 מתלמידותיו.

"אין מדובר בנגיעות תמימות, אלא נגיעות באיברים אינטימיים", אמרה השופטת. "כשנוגעים באיברים אינטימיים של ילדה זה לא משנה אם זה מעל או מתחת לבגדים", הוסיפה השופטת. נציג המשטרה אמר בדיון כי "המעשים נעשו במשך זמן רב במספר הזדמנויות שונות כאשר החשוד מחנך מחליף. הילדות לא יודעות לתאר זמן מדויק".

התלמידות שסיפורן הוביל למעצרו של שמאי, סיפרו כי המורה המחליף נהג בסוף השיעור ללטף, לחבק ולנשק. מדובר בתלמידות בכיתה ב' בנות 7. אחת או שתיים סיפרו להורים, שסיפרו למנהלת ולמשטרה.