מורים לא יזכו לארכה לתו ירוק ויקבלו אותו מיד כשיתחסנו

התו הירוק של המורים שלא התחסנו עדיין במנה ה-3 יפוג ביום ראשון אך הם יוכלו להתחסן ולקבל מייד את התו החדש. 36% מהמורים טרם התחסנו במנת הדחף אך הצפי הוא שרבים יעשו זאת בימים הקרובים

זמן צפייה: 02:09

בדיון שהתקיים היום (שישי) בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט ובהשתתפות מנכ״ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הוחלט כי המורים שלא התחסנו בחיסון שלישי לא יקבלו ארכה לתו הירוק, אלא תקופה של כשבועיים, עד ה-17 באוקטובר, שבה יוכלו להתחסן ולקבל מיד תו ירוק. המשמעות היא שמורים שיתחסנו ביום ראשון בבוקר יוכלו להיכנס מיד לבית הספר ולא ייאלצו לחכות שבוע, כמו שאר האזרחים, עד לקבלת התו.

במקביל, ראש הממשלה בנט הורה היום להרחיב את פיילוט הכיתה הירוקה ולבחון מודל לפיו התלמידים ייבדקו בכל יום רק בבדיקות אנטיגן, ללא בדיקות PCR. עד כה, תכננו במשרד הבריאות לבדוק שלושה מודלים, כאשר כולם כוללים 2-3 בדיקות PCR. בנוסף לבדיקות המהירות היומיות, כעת, בעקבות דרישתו של בנט ייבחנו סך הכל ארבעה מודלים, כאשר המטרה היא להפוך את התכנית לפחות יקרה ומורכבת לוגיסטית.

תלמידים בבית ספר תיכון
תלמידים בבית ספר (ארכיון) | צילום: חדשות 13

לפי נתוני משרד הבריאות, בימים האחרונים חלה האצה בקצב ההתחסנות של מורים בזריקת הדחף, כשנכון להיום 36% מהמורים לא התחסנו עדיין בחיסון השלישי. במשרד החינוך מעריכים שרבים מהם יתחסנו במהלך השבוע הבא. במקביל, במשרד החינוך מתכוונים לפעול על מנת לאפשר למורים שאין להם תו ירוק להיבדק בבדיקות האנטיגן  המהירות על ידי ממוני הקורונה בבתי הספר.

כמו כן, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון צפויה להעלות בקבינט הקורונה הקרוב את הצעת השלטון המקומי כי המורים ייבדקו במסלול ייעודי בתחנות מד״א ללא עלות. במהלך השבוע הבא צפויה גם להתחיל חלוקת ערכות האנטיגן לכלל התלמידים בבתי הספר היסודיים, בהתאם לבקשת ראש הממשלה. כל ילד יקבל 20-25 ערכות בדיקה. ייתכן שיוחלט כי מספר הבדיקות לתלמיד יותאם למצב התחלואה ביישוב.

בתוך כך, חברי קבינט הקורונה הצביעו ברוב קולות במשאל טלפוני בעד אישור חובת סריקת ברקוד בהצגת תו ירוק בכניסה לבתי עסק. עם זאת, ולבקשת מספר חברים בקבינט, ראש הממשלה יביא את הנושא לדיון ולהצבעה נוספת בקבינט הקורונה שייערך ביום ראשון הקרוב.