בחינות בצל הקורונה: זהו לוח הבגרויות החדש

משרד החינוך הודיע על שינוי בלוח המבחנים, ועל מתכונת הבחינה - תשעה תלמידים ובוחן בכל כיתה. אם יימשך ההסגר - הבחינות במקצועות החובה יבוטלו, וציוני בית הספר ייחשבו כסופיים

מבחני בגרות

מגפת הקורונה: משרד החינוך הודיע היום (חמישי) כי הוא מתכנן לקיים את בחינות הבגרות במתכונת של כיתה שבה ייבחנו תשעה תלמידים ואיתם יימצא בכיתה בוחן אחד.

בלוח הבגרויות המעודכן שפרסם המשרד נדחו הבחינות במקצועות החובה והוחלט כי אם הסגר יימשך - הבחינות במקצועות הבחירה יבוטלו, והציונים הפנימיים של בית הספר ישמשו ציוני בגרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הסכמות בין האוצר למורי העל יסודיים: הלימודים מרחוק יימשכו

בניגוד לנהלים: בישיבת החסידות של ליצמן התקיימו לימודים • צפו

8 ישראלים מתו מקורונה; מניין החולים עלה ל-2,666

שר החינוך, רפי פרץ, מסר: "מדינת ישראל נמצאת במשבר לאומי ועולמי. יש לנו אחריות לתלמידי ישראל ובפרט לתלמידים שצריכים לגשת לבגרות. כפי שאמרתי בתחילת המשבר, אנחנו נעשה הכל על מנת שתהיה פגיעה מינימלית ככל האפשר בתלמידים ואנחנו עמלים ללא הפסקה כדי שזה יקרה".

בתחילת השבוע  כזכור, הושגו הסכמות בין האוצר לארגון המורים. לפי שעה טרם הושגה הסכמה בנוגע ללימוד תלמידי חטיבות הביניים.

על פי ההבנות שגובשו, המורים בבתי הספר התיכוניים ימשיכו ללמד מרחוק, ואם יהיה צורך - הם ימשיכו להמשיך ללמד בקיץ בעקבות דחייה של מבחני הבגרות, ללא תוספת שכר.

בית ספר
בית ספר | צילום: רויטרס

בנוסף, המורים יתגברו שעות לימוד לתלמידים שניגשים למבחני בגרות לפני מועד המבחנים, וגם למבחנים שיתקיימו אחרי סיום שנת הלימודים.

בסוף השבוע שעבר הגיעו ארגוני המורים ומשרד האוצר להסדר, לפיו המורים לא יחוייבו להמשיך וללמד באופן מקוון ויקבלו את שכרם המלא על הלימוד שנעשה עד היום מרחוק, אך הם יצטרכו להשלים בחופשת הקיץ ובל"ג בעומר את תשעת ימי הלימודים שהיו אמורים להתקיים עד חופשת הפסח.

בתוך כך, נציגי משרד האוצר הגיעו להסכם גם עם מערכת ההשכלה הגבוהה, לפיו תמשיך פעילות פעילות האוניברסיטאות והמכללות במשבר הקורונה, והארכת סמסטר ב' תתאפשר גם לתוך הקיץ ככל הנדרש, על מנת לסיים את כל המטלות האקדמיות במלואן, כפי שיקבע כל מוסד אקדמי. בניגוד למורים, חברי הסגל האקדמי ימשיכו לקבל שכר. בנוסף, חברי הסגל התחייבו להמשיך להפעיל ככל הניתן את הלמידה מרחוק ואת המחקר במהלך תקופת המשבר, לרבות בתחומי מחקר שיכול ויהיה בהם פתרון לבעיית נגיף הקורונה.