קיש: "אין הסכם עם ארגון המורים. אלפי שקלים יופחתו מהשכר"

שר החינוך הודיע כי לאחר מרתון שיחות בן 24 שעות מול ארגון המורים והאוצר טרם הושג הסכם, והוסיף כי בעקבות כך שכר המורים ייפגע החל מ-1 באוקטובר. ארז התייחס: "לצערי הרב המדינה לא מתכוונת ולא מעוניינת לחתום על הסכם". בתוך כך, הנהגת ההורים ומועצת התלמידים הודיעו כי ישיבתו את הלימודים בתל אביב וביישובים נוספים ביום ראשון

זמן צפייה: 00:27

אחרי שבועות של מגעים בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר, גם הבוקר (שישי) לא נמצא פיתרון למחלוקת. "אחרי יותר מ-24 שעות משא ומתן שלא צלח, צר לי לעדכן שאין הסכם עם ארגון המורים", כתב שר החינוך יואב קיש בחשבון הטוויטר שלו.

קיש המשיך: "המשמעות היא שב-1 באוקטובר תהיה הפחתה של אלפי ש"ח בשכרו של כל מורה לעומת תוספת של מעל 10,000 שקלים לו ההסכם היה נחתם. הפערים צומצמו אך עדיין אין הסכמות בין האוצר לארגון בנושאים שונים".

יו"ר הארגון רן ארז התייחס גם הוא: "הגענו בנפש חפצה, לצערי הרב המדינה לא מתכוונת ולא מעוניינת לחתום על הסכם, כספים שנועדו לחינוך ילדינו נלקחו למטרות קואליציוניות, עלינו להמשיך במאבק למען עתיד החינוך. חבל ששר החינוך לא הצליח להתעלות מול אנשי משרד האוצר אשר עשו כל מאמץ לחבל במו"מ ולהביא את המורים העל יסודיים לשביתה ובכך לשבירתם, ועל ידי כך להביא לפגיעה בעבודה המאורגנת. נמשיך להאבק על מנת לשפר את שכרם ותנאי עבודתם של המורים ונגד החלשת מערכת החינוך".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אני קורא לארגון המורים ולמשרד האוצר לעשות מאמץ אינטנסיבי אחרון ולהגיע לפתרונות עוד במהלך סוף השבוע הקרוב במטרה למנוע את קיזוז שכר המורים ולאפשר להם להגיע לתקופת החגים עם הסכם המשפר משמעותית את השכר והתנאים שלהם ולא להשאיר אותם עם בור תקציבי עמוק רגע לפני החגים. אנחנו קרובים להסכם שיטיב עם כולם. אני קורא לכל הצדדים להתכנס שוב ולהביא לסיומו של המשבר. זה אפשרי וזה צו השעה לטובת ציבור המורים ולטובת תלמידי התיכונים".

בתוך כך, מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית הודיע כי תמשיך ב"שיבושים הנודדים", וכי ביום ראשון הקרוב ישיבתו את הלימודים בתיכונים בתל אביב - יפו, בקריית מוצקין, בקריית ים, במיתר, בגדרה ובחריש.

יו"ר הנהגת ההורים מירום שיף אמר: "כהורים חשוב לנו שכל הצדדים המעורבים במשא ומתן יבינו את חומרת הפגיעה בתלמידים ויפעלו למען פשרה אף צד לא יכול לנצח כאשר התלמידות והתלמידים מפסידים. הפגיעה בחינוך ובחוסן אינה הגיונית ואינה מקובלת, בייחוד בזמן מלחמה ואחרי מגיפת הקורונה והשלכותיה על בני הנוער".

כיתה ריקה בבית ספר תיכון
כיתה ריקה בבית ספר תיכון | צילום: מועצת התלמידים והנוער הארצית

בעקבות המחלוקות והיעד הסכם, שנת הלימודים נפתחה עם שביתה בת כשבוע, שאחריה ארז הודיע על השהייתה בבתי הספר התיכוניים, אך הוסיף כי המאבק על שכר המורים יימשך בדרכים שונות. במסגרת העיצומים לא ניתנים ציונים, ואין טיולים. בתגובה צייץ אז קיש: "במלחמה לא פוגעים במורים ובתלמידים. לא בשביתות ולא בעיצומים".