דרישה להעלאת שכר: ארגון המורים הכריז על שביתה

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על שביתה כללית של יום אחד בחינוך העל-יסודי שתתקיים ביום ראשון. השביתה היא במחאה על שכר המורים הנמוך לטענתו ובדרישה להעלות את שכר המורים המתחילים ל-12 אלף ש"ח

זמן צפייה: 01:22

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע היום (שישי) על שביתה כללית שתתקיים ביום ראשון הקרוב בבתי הספר העל-יסודיים. השביתה היא במחאה על שכר המורים, ובדרישה להעלאת שכר מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי ל-12 אלף שקלים. לדברי ארז, "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש. ארגון המורים מודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי. למעט בתי ספר לחינוך מיוחד".

כיתה
כיתה ריקה. אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לטענת ארגון המורים, השביתה מגיעה מפני שמשרד האוצר מסרב לנהל מו"מ ענייני עם הארגון. הם דורשים העלאת שכר למורה מתחיל בחינוך העל יסודי לגובה של 12 אלף שקלים. "משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים מו"מ ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים" - לשון ההודעה.

"משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה. אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי למורי העל יסודי, היעד הוא שכר של 12 אלף שקלים למורה מתחיל, מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שר החינוך קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל יסודי. בשיחה שהתקיימה מול רן ארז ביום חמישי, הוסכם כי מנכ"ל המשרד ירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר ביום ראשון הקרוב".

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
מטה משרד החינוך בירושלים

מדוברות משרד האוצר נמסר כי "משרד האוצר מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים. נציין כי פגישת מו"מ שנקבעה לאתמול, בוטלה על ידי ארגון המורים עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים, ולשוב לשולחן המו"מ".

ארז התייחס לתגובה והוסיף: "חצי אמת גרועה משקר. שוב משה בכר, סגן הממונה על השכר שלח למו"מ פקידים זוטרים שאין להם סמכות לקבל שום החלטה ובכך ממשיכים את ההתחמקות מלנהל מו"מ אמיתי כפי שהתחמקו במשך כל השנה האחרונה. האוצר הוא זה שפוגע במערכת החינוך".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בעניין שביתת ארגון המורים: "מרכז השלטון המקומי קורא למשרד האוצר להפסיק את הסחבת ולחזור מידית לשולחן המו"מ עם ארגון המורים העל יסודיים ולדאוג לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של מורי החטיבות העליונות".