לפני החופש הגדול: אין תקציב לגנים בתוכנית בית הספר של הקיץ

במהדורה המרכזית פורסם כי הממשלה לא מצאה עדיין מימון לשיתוף ילדי הגנים במפעל של החופש הגדול. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס במכתב לשר החינוך יואב קיש: "התערב בהקדם כדי למצוא תקציב"

זמן צפייה: 01:12

הממשלה טרם תקצבה את הפעלת הגנים במסגרת תוכנית בתי הספר של הקיץ, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. כבר שמונה שנים שבתי הספר מתוקצבים - מגן הילדים ועד כיתה ג' - בכ-260 מיליון ש"ח. אם והממשלה לא תמצא מהיכן להשיג את הכסף - ההורים ייאלצו לשלם אלפי שקלים לקייטנות פרטיות.

בדרך כלל, בשלב הזה של השנה, הורים לילדים בגילי גן מקבלים מסרון עם לינק להרשמה לקייטנות הקיץ. חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי בישראל, שיגר מכתב בהול לשר החינוך יואב קיש, וביקש את התערבותו בנושא.

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בימים אלו בהם ההורים קורסים תחת יוקר המחיה, השארת הגנים מחוץ לתכנית היא מכה קשה עבורם - למעלה מחצי מיליון תלמידים בכל רחבי הארץ לא יזכו למסגרות אלו, ומעל למיליון הוריהם יאלצו להפסיד ימי עבודה יקרים", כתב ביבס.

בסביבתו של קיש מסרו כי הוא אכן עומד להתערב בסוגיה, אך כי מדובר ב"מקרה אבוד", לפחות לשנה הנוכחית, שכן בשל המחסור בתקציב למפעילים - הרשויות לא נערכו להפעלת בתי הספר של הקיץ.