שרת החינוך על המתיחות עם משרד הבריאות: "יש תיאום מלא"

בריאיון במהדורת השבת הבהירה השרה שאשא-ביטון כי משרדה פועל בתיאום מלא עם משרד הבריאות והבהירה כי תמשיך להתעקש על מתווה הכיתה הירוקה כמו גם על לאפשר לילדים להגיע לכיתות. על הבלגן בכנסת השבוע אמרה: "אמירת בנט לסטרוק לא הייתה צריכה להיאמר, אבל גם הוא אדם בשר ודם"

זמן צפייה: 08:55

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, התראיינה הערב (שבת) בשלל נושאים במהדורת השבת. בראש הדברים, התמודדות מערכת החינוך עם התפשטות גל האומיקרון. שרת החינוך עדכנה כי ישנם מעל 30 אלף ילדים בבידוד, אבל הסבירה: "צריך לזכור שמיום חמישי היינו עם 90 אחוז מהכיתות שהן ללא תחלואה. במערכת החינוך צריך לאפשר את ההגעה של כלל הילדים לבית הספר. כמו כן, השבוע הצלחנו לקדם את הכנסת הבדיקות לתוך בית הספר. מי שביקש את הכנסת הבדיקות לבית הספר זו הייתי אני כבר בישיבת הממשלה בשבוע שעבר".

שאשא-ביטון התייחסה לעימות בינה לבין משרד הבריאות סביב בדיקות הקורונה בבתי הספר ואמרה הערב: "יש תיאום מלא בין משרד הבריאות למשרד החינוך. גם כשיצאה הודעה בטעות ממשרד הבריאות, שגם שם לא הבינו מאיפה יצאה ההודעה, אנחנו ממשיכים לעבוד ביחד. הנוהל מגובש ואני מניחה שלקראת שני-שלישי יהיו בדיקות בבתי הספר. צריך להמשיך לשמור על שגרת חיים. יש מחסור בכוח אדם וצריך למצוא מענים ופתרונות. בגלל עיכובים בתהליך קבלת התוצאות – צוותי הוראה לא מצליחים להגיע למסגרות".

על התעקשות משרד הבריאות שלא להמשיך במתווה הכיתה הירוקה, אמרה שרת החינוך: "הנושא של הכיתה הירוקה נאבקנו עליו וממשיכים להיאבק עליו. משרד הבריאות עדיין נחרץ בעמדתו לא לחדש את הכיתה הירוקה. אני מאוד מקווה שהגישה לאפשר לכמה שיותר ילדים להגיע למערכת החינוך שהיא תימשך".

מלבד הבעיות מבחינת מגפת הקורונה בפן הבריאותי, שאשא-ביטון ציינה כי במערכת החינוך עוסקים גם בפן הרגשי והחברתי שבו ישנן לא מעט בעיות: "יש פערים במקצועות היסוד וגם פערים רגשיים וחברתיים. רמת האלימות גם גואה. שר הבריאות הגדיר את זה צונאמי בבריאות הנפש ואנו נערכים להקמה של מרכזים מיוחדים לסייע למרפאות בריאות הנפש. במערכת החינוך אנחנו מטפלים במגיפה בריאותית וגם במגיפה רגשית".

מלבד ענייני הקורונה, שאשא-ביטון נשאלה לגבי הסערה שהתעוררה בכנסת השבוע סביב נאומו בערבית של חבר הכנסת וליד טאהא ונשאלה האם יש להרחיב את לימודי הערבית בבתי הספר. "חשוב מאוד ללמד את השפה הערבית. כרגע זה חובה מכיתות מסוימות. ראוי ונכון ללמד את השפה הערבית בבית הספר. כרגע אנחנו מתמודדים עם סוגיות חשובות יותר, אבל זה נמצא על סדר היום. לא רק ערבית אלא גם אנגלית", אמרה שרת החינוך.

על הסערה בכנסת בין האופוזיציה לראש הממשלה נפתלי בנט אמרה: "היה מביך ומביש לראות את ההתנהלות בכנסת בשבוע האחרון, בעיקר מהאופוזיציה. אני יושבת הרבה מאוד זמן ושומעת את ההתבטאויות חסרות הרסן שלהם. אנחנו נמצאים כמה חודשים תחת מתקפה חסרת תקדים. אני מסכימה שלגבי ראש הממשלה, האמירה שלו כלפי אורית סטרוק לא הייתה צריכה להיאמר והוא לא היה צריך לקום אליהם, אבל הוא אדם בשר ודם".