שאשא-ביטון: "אנחנו צריכים את הילדים בתוך בתי הספר"

בריאיון למהדורה המרכזית אמרה שרת החינוך כי יש לעשות הכל כדי לשמור את התלמידים בתוך המערכת, והתייחסה גם לפרשות החמורות שנחשפו לאחרונה בבתי הספר: "המקרים שאנחנו נחשפים אליהם בתקשורת הם רק קצה הקרחון"

זמן צפייה: 07:04

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון התראיינה הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, ואמרה כי יש לעשות הכל כדי לשמור את התלמידים בתוך המערכת. "כל הנושא של שליחת הילדים לזום פוגע בהם", אמרה השרה, "אחרי שנה וחצי של בידודים וסגר אנחנו פוגשים את ההשלכות הקשות של הדבר הזה בשטח. אנחנו צריכים אותם בתוך בתי הספר".

"אנחנו ערוכים כפי שהיינו ערוכים גם בעבר", אמרה שאשא-ביטון בהתייחס לתחלואה שממשיכה להתפשט, "אנחנו פועלים כרגע כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בילדים ואת היציאה שלהם החוצה לבידודים וללימודים בזום. הצלחנו לצמצם את נושא הבידודים לפחות בכיתות א'-ו', ואנחנו מתכוונים לעשות כן גם בכל מה שקשור לחטיבות הביניים ולתיכונים".

בהמשך התייחסה השרה לפרשות שנחשפו לאחרונה במערכת החינוך: "לצד מגפת הקורונה שאנחנו צריכים להתמודד איתה ולעשות את כל המאמץ בהקשר שלה, אנחנו מתמודדים עם מגפה נוספת במערכת החינוך - האלימות, הפגיעות המיניות, שיעור הולך וגובר של תחושות דיכאון, ניסיונות אובדנות, הפרעות אכילה. אנחנו מקבלים נתונים מאוד מדאיגים ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו מתמודדים גם עם המגפה הזו".

בהתייחס לביקורת על מערכת החינוך בעקבות פרשת המין החמורה שנחשפה במוסד חינוכי בדרום אמרה השרה: "לא מזמן הצגנו תוכנית של חצי מיליארד שקלים להתמודד עם תופעות של אלימות ואלימות מינית, אבל צריך לזכור שהילדים חזרו למערכת החינוך רק בספטמבר, במשך שנה וחצי מול המסכים והיו חשופים לתכנים אלימים ומיניים, התשטשו להם הגבולות. המקרים שאנחנו נחשפים אליהם בתקשורת הם רק קצה הקרחון".

על המסר החינוכי שעולה מתחקיר המקור על ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמרה שאשא-ביטון: "אנחנו צריכים להסתכל גם עלינו כמבוגרים, אני מסתכלת גם על חברי הכנסת וכל מי שאמור לשמש דוגמא אישית לתלמידים, והדוגמא שמשמשים היום היא לא מאוד טובה. אנחנו רואים את השיח המאוד אלים, כולנו כחברה צריכים להתגייס כדי למגר את גל האלימות ששוטף את החברה בכלל ואת מערכת החינוך בפרט".